دانا،‌شبکه هوشمند مدارس

مجازیست-فاز نخست طرح شبکه هوشمند مدارس کشور (دانا) امروز با دستور حسن روحانی، رئیس جمهور راه اندازی و آغاز به کار کرد.

این شبکه زیرساخت مدارس هوشمند و پایه ای برای ارایه خدمات و محتوای مناسب به دانش آموزان از این طریق است.

فاز نخست این شبکه با اتصال بیش از ۷۶ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات به طور رسمی راه اندازی شد.
همچنین در راستای تحقق عدالت آموزشی و به منظور بهره مندی تمامی دانش آموزان کشور از مزایای آموزش مجازی، ۳۸ هزار و ۳۳۳ مدرسه شهری و ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسه روستایی به پوشش شبکه هوشمند مدارس کشور پیوستند و به زودی تمامی مدارس کشور تحت پوشش شبکه هوشمند قرار خواهند گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مراسم بهره برداری از طرح های ملی روستایی و عشایر کشور:

  • جنابعالی به وزارت ارتباطات برای آماده کردن زیرساخت های تحقق عدالت آموزشی ماموریت داده بودید که در دوران کرونا با فراگیری آموزش مجازی بحث عدالت آموزشی یکی از مهمترین موضوعات مطرح بود.
  • به دستور موکد رئیس جمهور، وزارت ارتباطات بخش مهمی از توان خود را در دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت ارتباطی صرف کرد.
  • اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت که عملیات اجرایی آن از سال ۹۴ شکل گرفت، با فاصله نه چندان زیادی هم اکنون در ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور فراهم است و همه تلاش ما معطوف این است که تا پایان دولت این عدد را به صد درصد برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار برسانیم تا شعار دسترسی همگانی محقق شود.
  • موضوع دیگری که وزارت ارتباطات در راستای تحقق عدالت آموزشی پیگیری کرد، فراهم آوری زیرساخت های مدارس هوشمند بدون توجه به نقاط شهری و روستایی بود.
  • این پروژه به صورت همزمان در مناطق روستایی و شهری پیگیری و ذیل پروژه ایران هوشمند اجرا شد و تلاش کردیم مدارس هوشمند را پیاده سازی کرده و زیرساخت های آنها را فراهم کنیم.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ارتباط زنده ویدویی با مراسم بهره برداری از طرح های ملی روستایی و عشایر کشور:

  • امروز ۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه با تاکید رئیس جمهور بر تاسیس این شبکه با سهم حداکثری تجهیزات تولید داخل به شبکه دانا متصل می شوند.
  • همه اپراتورها از جمله ایرانسل، همراه اول، رایتل، های وب و مخابرات برای راه اندازی این شبکه تلاش کردند و امروز ۹۴ درصد مدارس کشور به شبکه دانا متصل می شوند.
  • شبکه دانا زیرساخت ایجاد مدارس هوشمند و پایه ای برای ارایه خدمات و محتوای مناسب است، به همراه رونمایی از این شبکه، چندین پلتفرم آموزشی هم رونمایی می شود که می تواند در کنار پلتفرم های موجود به آموزش دانش آموزان کمک کند.
  • پتلفرم دانا پلاس برای برگزاری کلاس های مجازی، لایو بوک برای به اشتراک گذاری کتاب های درسی و در اختیار قرار دادن مواد آموزشی و آزمون های مرتبط با آن درس، فیدیبو و طاقچه نیز برای ارایه کتاب های الکترونیکی فوق برنامه عرضه شده اند.
  • همچنین سامانه ای ایجاد شده که در از طریق آن امکان معرفی پلتفرم های مختلف برای دانش آموزان وجود داشته باشد.

/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول