کلاهبرداری از مخاطبان با دسترسی غیرمجاز به اکانت تلگرامی

مجازیست-سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ:

  • خانمی ۳۴ ساله ساکن شرق تهران با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت شب گذشته با مراجعه به برنامه تلگرام متوجه شدم شخص ناشناسی به حساب کاربری من دسترسی غیر مجاز پیدا کرده است.
  • شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد پس از پی گیری و تماس مخاطبینم با من مشخص شد متهم با دسترسی غیرمجاز به اکانت تلگرام بنده به مخاطبینم پیامی مبنی بر نیاز مالی از طرف من ارسال  کرده و به برخی از آنها نیز با ارسال لینک جعلی خرید شارژ پیامی حاوی درخواست شارژ اعتباری ارسال نموده است و منجر به کلاهبرداری از مخاطبینم و هتک حیثیت من در بین دوستان و اقوامم شده است.
  • پرونده در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان سایبری با بررسی جامع و تخصصی با سرعت عمل بالا مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و مشخص شد تعداد زیادی سیمکارت با نام و مشخصات وی در یکی از اپراتورها ثبت شده است،لذا با اقدامات فنی هویت کامل متهم برای پلیس روشن شد.
  • پس از هماهنگی های لازم طی یکی اقدام هوشمندانه پلیسی مجرم در محل اختفای خود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و ابتدا ضمن انکار جرم خود ؛ پس از مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت انگیزه وی از این اقدام صرفا کسب درامد و مسائل مالی بوده است.
  • جرایم سایبری یکی از واقعیت‌های غیر قابل انکار در فضای مجازی به شمار می‌رود؛ با وجود باز بودن بستر فضای مجازی و ورود هر کاربری در این بستر مسلما باید با احتیاط بیشتری نسبت به فعالیت اقدام  کند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول