کلاهبرداری مالی از شهروندان با صفحه اینستاگرامی یک کلینیک زیبایی

مجازیست-سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ:

  • در تاریخ هجدهم شهریور ماه ۱۳۹۹ با شکایت یکی از پزشکان کشور در حوزه زیبایی به پلیس مبنی براینکه شخصی ناشناسی به صفحه اینستاگرامی وی که بیش هفتاد هزار دنبال کننده دارد ، دسترسی غیر مجاز پیدا کرده است پرونده در دستور کار افسران پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت.
  • باتوجه به اینکه شاکی پرونده پزشک متخصص زیبایی بوده و در صفحه اینستاگرام اقدام به ارائه خدمات و مشاوره پزشکی به مشتریان می پرداخت ، مجرم ضمن سوء استفاده از این فرصت ، با دسترسی غیرمجاز به این صفحه اینستاگرامی با مشتریان ارتباط گرفته و تحت عنوان مدیر کلینیک زیبایی اقدام به اخذ مبالغی از شهروندان کرده است.
  • باتوجه به حساسیت موضوع،مهندسان سایبری پلیس فتا با بررسی مستندات بدست آمده ادعای شاکی و مجموعه اقدامات فنی ، مجرم را شناسایی کردند و با به دست آمدن سرنخ های اولیه و انجام استعلامات لازم هویت کامل متهم برای پلیس روشن شد.
  • متهم با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در مخفیگاه خود دستگیرشد  و پس از انتقال  به پلیس فتا با مواجه شدن ادله پلیس و شکایت شاکی لب به اعتراف گشود و بیان داشت که با توجه به برند بودن نام کلینیک و اطمینانی که در جامعه به سبب همین موضوع ایجاد شده بود تصمیم به انجام این کار گرفتم و هدفم کسب درآمد از این طریق بود.
  • شهروندان باید توجه داشته باشند ، یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی جعل نام و شناسه صفحات مشهور و یا دسترسی غیر مجاز به پروفایل های شبکه های اجتماعی موسسات شناخته شده با هدف کسب درآمد نامشروع است که لازم است کاربران و به ویژه اشخاصی که در حوزه پزشکی نیاز به خدمات دارند تا قبل از اطمینان کامل از جعلی نبودن شناسه ی افراد و کلینیک های پزشکی در شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنند و پس از دریافت خدمات اقدام به واریز مبلغ کنند .

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول