مزاحمت مجازی دردسرساز شد

مجازیست-سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان:

  • درپی مراجعه دخترخانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت مجازی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ، موجب آرامش زندگی وی شده است، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  •  پس از شناسایی متهم و طی هماهنگی قضایی وی به این پلیس احضار و پس از مواجه با قراین و شواهد به جرم خود معترف و از این موضوع احساس ندامت نمود ، که در این رابطه پرونده تکمیل و به مرجع قضایی ارسال شد.
  • یکی از جرائم فضای مجازی ایجاد مزاحمت برای افراد حقیقی و حقوقی است و متهمین فضای مجازی به گمان اینکه هیچگاه شناسایی نمی شوند اقدام به ارتکاب جرم در این فضا می کنند .
  • هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و غیره از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
  • استفاده از هویت‌های جعلی و گمنامی هویت در بستر اینترنت باعث گردیده تا برخی گمان ببرند که حاشیه امنی برای فعالیت‌های سایبری آن‌ها ایجاد شده است که هرگونه بخواهند می‌توانند رفتار نمایند و برای دیگر کاربران انواع مزاحمت و دردسرها را فراهم کنند.
  • حاشیه امن گمنامی در فضای سایبر را خیال باطل خواند و  با توجه به ادله دیجیتالی که در بستر فضای سایبر باقی می‌ماند پلیس به راحتی می‌توانند این افراد را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کند.

/پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول