تقویت پیام‌رسان‌های داخلی، بیشترین دغدغه مجلس

مجازیست-غلامرضا منتظری،نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

  • مقام معظم رهبری برای افتتاح مجلس یازدهم به چند اولویت اشاره کردند، ازجمله بحث جمعیت و تعالی خانواده، پیام رسانهای داخلی و فضای مجازی و سبک زندگی، به همین دلیل کمیسیون فرهنگی نخستین اولویت خودش را طرح جمعیت و تعالی خانواده قرار داد و با یک نگاه جهادی تقریبا قریب یک ماه، طرح اولیه را آماده کرد و با الهام از تجارب موفقی که در حوزه خانواده وجود داشت و تلاش هایی که در مجلس دهم شکل گرفته بود، همه این ها کنارهم گذاشته شد و در نهایت با اصلاحات و تقویت بخش های تشویقی طرح، کار به پایان رسید و آماده شد تا با طی مراحل بعدی، تحویل هیئت رئیسه شود.
  • در این طرح بخش جدیدی تحت عنوان «ضمانت اجرایی» هم دیده شده و در یک نگاه می شود سهم و بخش دستگاهها و سازمانهایی که بناست در تحقق این طرح نقش آفرین باشند، به خوبی دیده می شود.
  • گام بعدی که کمیسیون فرهنگی شروع کرده، مدیریت فضای مجازی و تقویت پیام رسان های داخلی است و قرار شد ظرف یکماه طرح اولیه آن آماده شود و در دستور کار کمیسیون قرارگیرد.
  • همچنین کمیته فضای مجازی به صورت فعال در کمیسیون شکل گرفته است و از افراد حقیقی و حقوقی که در این فضا نقش دارند دعوت کردیم و طرح آن آماده شده که بعد از پایان تعطیلات مجلس، دوباره آن را پیگیری خواهیم کرد.
  • اینکه گفته می شود در قالب طرح ساماندهی فضای مجازی به دنبال فیلترینگ هستیم، فضاسازی است، چراکه نگاه مجلس به این مسئله، سلبی نیست بلکه نگاهی ایجابی است. بیشترین دغدغه هم حول این محوریت قرار دارد که پیام رسانهای داخلی را تقویت کنیم، این نیاز هر کشوری است.
  • اما یکی از دلایلی که احتمالا افراد به پیام رسان های خارجی گرایش پیدا می کنند، این است که شاید پیام رسانهای داخلی ما در حد انتظار ظاهر نشده باشند بنابراین اولویت جدی کمیسیون به همین مسئله اختصاص دارد، اینکه پیام رسانهای داخلی تقویت شوند و بحث دیگر که حائز اهمیت بوده، این است که شبکه ملی اطلاعات باید محقق شود که از انتظارات مقام معظم رهبری هم بوده و اگر بناست در حوزه فضای مجازی به یک آرامش و آسایش و مسئولیت قابل دفاع دست پیدا کنیم، چاره ای نداریم جز اینکه دستمان را روی زانوی خودمان بگذاریم و به دانش و توانمندی متخصصین داخلی، به ویژه جوانانی که در حوزههای مختلف خوش درخشیدند و توانمندی های خوبی دارند تکیه کنیم.
  • برنامه بعدی ما نقش نظارتی کمیسیون فرهنگی است و بناست از سازمانها و نهادهایی که در قلمرو ماموریت کمیسیون هستند دعوت شود، ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات که به نوبت دعوت شده و مدیران و وزرای این مجموعه ها، برنامه خود را مطرح می کنند و در ادامه با معاونت ها به صورت جداگانه جلسه خواهیم داشت و حرفهایشان را می شنویم و با تعاملی سازنده، زمینه رشد و تقویت نقاط قوت و کاهش کاستی ها و نواقص را فراهم می کنیم.

/پارس نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول