جاستین اوسفسکی، مسئول بخش عملیات اینستاگرام، در مصاحبه ای درباره افزایش امکان خرید درون برنامه این پلتفرم اینگونه اظهارنظر کرده است: «افزایش امکانات خرید اینستاگرام و افزودن بخش های IGTV و Reels به خوبی بیانگر این هدف کسب و کار ماست.»
اینستاگرام از سال های قبل برای توسعه بخش خرده فروشی آنلایش تلاش کرده است. این امر ابتدا در بخش پست و سپس استوری اجرا شد. بازخورد مناسب کسب و کارها و کاربران اینستاگرام موجب برنامه ریزی مسئولان این پلتفرم برای افزایش بخش های پشتیبانی کننده از فروش مستقیم شده است. تبلیغات در این اینستاگرام همیشه مورد توجه برندهای بزرگ قرار داشته است.
این امر با توجه به توسعه سایر شبکه های اجتماعی مانند تیک تاک نیاز به به روز رسانی های سریع برای اینستاگرام را مطرح کرده است. مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی حضور دامنه وسیعی از اینفلوئنسرها در پلتفرمش است.
این امور موجب تقویت انگیزه برندها به منظور سرمایه گذاری برای فروش محصولات در این پلتفرم می شود.
یکی دیگر از دلایل اصلی عجله فیس بوک برای رونمایی از بخش خرید درون برنامه ای تازه اینستاگرام مربوط به تاثیر قرنطینه و همچنین شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیاست. این امر وضعیت خرده فروشی های بزرگ را با مشکل اساسی مواجه کرده است.
بنابراین جهت گیری به سوی پلتفرم های اجتماعی برای فروش آنلاین مهم ترین استراتژی در طول سال آینده خواهد بود. این امر رقابت قابل توجهی در میان شبکه های اجتماعی برای جلب توجه مخاطب هدف ایجاد می کند بنابراین برندها باید آماده هرگونه رقابتی باشند. فیس بوک در این میان گام نخست را بسیار مناسب برداشته است. با این حساب امکان رقابت از سوی دیگر کسب و کارها با اینستاگرام بسیار دشوار خواهد بود.
اینستاگرام با رونمایی بخش IGTV و هم اکنون Reels سرمایه گذاری پرریسکی را انجام داده است. این امر ماهیت اصلی اینستاگرام به عنوان یک اپ به اشتراک گذاری تصاویر را به یوتیوب و اسنپ چت نزدیک کرده است.
این امر در ابتدا تردیدهای بسیار زیادی از سوی کارشناس ها به همراه داشت. نکته مهم در این میان توانایی بالای اینستاگرام برای مدیریت شرایط به صورت مطلوب و ارتقای هویت منحصر به فردش در خلال به روز رسانی های مداوم بود.
/فرصت امروز به نقل از mobilemarketer/