خرید غیر مجاز با پرداخت های درون برنامه ای در بازی آنلاین

مجازیست-سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان:

  • شاکیه به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی،اظهار داشت طی ۲۹ مرحله در قالب پرداخت های اینترنتی کارت به کارت مبلغ ۱۵ میلیون تومان از حساب من برداشت شده و حتی پیامک های رمز دوم پویا به گوشی موبایلم ارسال نشده است.
  • با تحقیقات و بررسی های اطلاعاتی مشخص شد خریدهای درون برنامه ای به واسطه ادمین یک گروه تلگرامی فروش اعتبار مجازی برای بازی های آنلاین انجام شده است، در واقع اطلاعات حساب کاربری بازی مربوطه توسط مشتری به شخص مذکور داده می شود تا فروشنده از طریق گیف کارت و برنامه عبور از تحریم آی پی،اقدام به افزایش اعتبار برای ارتقای قابلیت ها و تجهیزات جنگی کند.
  • با بررسی شواهد و تحقیقات محرز شد برادر ۱۱ ساله شاکیه از طریق گوشی موبایل وی اقدام به انتقال کارت به کارت اینترنتی به حساب فروشنده کرده است و برای احراز هویت کپی شناسنامه مادر و پدر را ارسال،سپس پیامک رمزهای دوم پویا را پاک می کرده است .
  • سرانجام شاکیه طی رضایت کتبی اظهار داشت که وی مقصر اصلی این اتفاق است زیرا به انگیزه دلسوزی خودش بازی مربوطه را نصب کرده است و گوشی هوشمند اغلب اوقات در اختیار برادرش است ،همچنین در گذشته یکبار شخصاً با کارت بانکی برای او اعتبار مجازی جهت ارتقای بازی خریداری کرده است.
  • کاهش شادابی و تحرک در اجتماع و خانواده، همچنین کاهش امید به آینده باعث شده است تا نسل کم سن و سال سرزمین ما،بیش از حد نرمال به بازی های آنلاین خشونت آمیز و ابزارهای مجازی برای تسکین بخشی و خودفریبی تکیه نمایند،متأسفانه خانواده ها به علت مشغله ها و تنش های زیاد فکری برای رهایی از کلنجار با فرزندان،از حربه سرگرمی های مجازی استفاده می کنند و نظارتی هم توسط آنها صورت نمی گیرد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول