فیس بوک اکانت کاربران حامی شیخ زکزاکی را حذف کرد

مجازیسترصدخانه اینترنتی استنفورد در گزارشی پیرامون حساب های کاربری هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه اعلام کرد، در مجموع ۴۷ صفحه، ۹۳ گروه، ۷۹ پروفایل فیسبوک و ۴۸ حساب اینستاگرام مرتبط با جنبش اسلامی نیجریه (IMN)  توسط فیسبوک حذف شده است.

بر اساس این گزارش، گردانندگان این حساب ها خواستار آزادی شیخ ابراهیم الزکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه شدند که از سال ۲۰۱۵ در زندان به سر می برد.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده صفحات و گروه‌های فیس بوک طرفدار آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ ابراهیم الزکزاکی ابتدا فعالیت خود را از نیجریه آغاز کردند، اما برخی ارتباطات جالب توجهی با ایران داشتند؛ پنج مورد از صفحه ها، مدیرانی مستقر در ایران داشتند و شبکه به طور مرتب با «هوسا تی وی» که با رسانه های دولتی ایران دارای ارتباط نزدیک است، مرتبط بودند. همچنین این صفحات از دولت نیجریه و ایالات متحده انتقاد می کردند.

این در حالی است که بسیاری از صفحات یاد شده صفحات خبری مستقلی بودند که به دستگیری و زندان ظالمه و غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی اعتراض داشته و خواستار آزادی ایشان بودند و اعتراضات به فرانسه در موضوع باز نشر کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مشارکت داشتند.

/رسا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول