تعطیلی همیشگی یاهو گروپس

مجازیست-یاهو اعلام کرد که پلتفرم «یاهو گروپس» پس از نزدیک به دو دهه فعالیت در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۵ آذر ۹۹) برای همیشه تعطیل خواهد شد.

کمپانی «ورایزن» (Verizon) که سال ۲۰۱۷ یاهو را خرید، خبر تعطیلی یاهو گروپس را از طریق وب سایت این پلتفرم و ایمیل به کاربران اعلام کرد. ورایزن می‌گوید از ۲۵ آذر ماه دامنه این پلتفرم (groups.yahoo.com) برای همیشه غیرفعال می‌شود.

یاهو گروپس یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌های اینترنتی زمان خود بود. این پلتفرم سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد و با وجود نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت، نتوانست جایگاه خود را تثبیت کند و به مرور کاربرانش را به پلتفرم‌هایی مثل ردیت، گوگل گروپس و فیسبوک گروپس واگذار کرد.

ورایزن که هیچ برنامه‌ای برای احیای یاهو گروپس نداشت، «کاهش مداوم در استفاده از این سرویس در سال‌های اخیر» را از دلایل تعطیلی این سرویس اعلام کرده است. ورایزن اواخر مهر ماه ۹۸ اعلام کرد که یاهو گروپس در فرآیندی دو مرحله‌ای تعطیل می‌شود. ورایزن در ابتدا قابلیت ایجاد گفتگوی جدید را از کاربران گرفت و از حذف تمام محتواهای قبلی پس از دو ماه خبر داد. این شرکت همچنین به کاربران اجازه دانلود آرشیو گفتگوهای قبلی را نداد.

از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون یاهو گروپس همچنان فعال است ولی دیگر شباهتی به دوران طلایی خود ندارد. کاربران توانایی ایجاد گفتگوهای جدید در این پلتفرم را از دست دادند، ولی همچنان امکان ایجاد گروه‌های جدید و گفتگو از طریق ایمیل وجود دارد. در واقع ورایزن با این کار یاهو گروپس را از یک فروم به یک Mailing List تبدیل کرد. این اقدام سبب شد تا بسیاری از متخصصین از تعطیلی قریب الوقوع این سرویس خبر دهند.

حالا طبق آنچه در بیانیه ورایزن آمده، کاربران توانایی ایجاد گروه جدید را نیز از دست داده‌اند و فقط سرویس ایمیل فعال مانده که البته آن هم از ۲۵ آذر ماه غیرفعال و آخرین میخ بر تابوت یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی زده خواهد شد.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول