سرقت ۴میلیاردی از کاربران فیس‌بوک

مجازیستدر سال ۲۰۱۸ کارشناسان امنیتی فیس‌بوک موفق به کشف کمپین بدافزاری پیچیده چینی شدند که با استفاده از بدافزار سایلنت‌فید، اقدام به سرقت میلیون ها دلار از کاربران کرده بود.

تیم امنیتی فیس‌بوک پس از غیرفعال نمودن موفقیت‌آمیز این برنامه مخرب، جزئیات کامل این کلاهبرداری را در کنفرانس امنیتی ویروس ‌بولتن ۲۰۲۰ به اشتراک گذاشت.

برابر اعلام محققان امنیتی شبکه اجتماعی سانچیت کارو و جنیفر اورگیلز، بیشترین فعالیت کمپین مذکور از اواخر سال ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹ بوده است. اما به نظر می‌رسد این مبارزه از سال  ۲۰۱۶ آغاز شده باشد.

سایلنت‌فید، نسخه خلاصه شده ازتبلیغات فیس‌بوک است که به طور مخفیانه از اکسپلویت‌ها استفاده می‌کند. این بدافزار می‌تواند اطلاعات فیس‌بوک و کوکی‌های مرورگر وب را سرقت نماید. گروه هکری سایلنت‌فید با بهره‌گیری از این بدافزار، ۴ میلیون دلار از حساب های تبلیغاتی کاربران استخراج نمود.

در دسامبر ۲۰۱۸ با ایجاد یک ترافیک ناگهانی در اطراف چندین نقطه‌پایانی فیس‌بوک، فعالیت این بدافزار مورد توجه قرار گرفت. بنا به اظهارات تیم امنیتی فیس‌بوک، مهاجمین با استفاده از این بدافزار اقدام به سرقت حساب های کاربران می نمودند و انگیزه آنان خرید آگهی‌های تبلیغاتی مخرب از سوی کاربران بوده است. تیم فیس‌بوک به این نکته نیز اشاره کرد که این بدافزار صرفاً به فیس‌بوک محدود نمی شود.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا به نقل از هکرد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول