ممنوعیت ارائه خدمات اعتیادآور به کودکان در چین

مجازیستچین قوانین حفاظت از کودکان زیر ۱۸ سال در فضای مجازی را بازنگری و سخت تر کرده و فروشندگان محصولات اینترنتی و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات را ملزم کرده تا در مواقع ضروری نسبت به انجام اقدامات لازم مصوب اقدام کنند.

قوانین بازبینی شده توسط کمیته دائمی کنگره ملی مردم نیز رای آورده و از اول ماه ژوئن سال آینده میلادی لازم الاجرا خواهد بود.

براساس اعلام خبرگزاری شینهوا، مطابق آنچه که تصویب شده، فروشندگان اینترنتی و ارایه دهندگان خدمات نمی توانند به افراد زیر ۱۸ سال محصولات و خدماتی ارایه دهند که اعتیادآور هستند.

ارایه دهندگان خدمات آنلاین شامل بازی، پخش زنده، صوت و ویدئو و رسانه های اجتماعی می بایست امکاناتی از جمله اعمال محدودیت زمان و میزان مصرف را برای کودکان فراهم کنند.

ارایه دهندگان خدمات باید اقدامات لازم به منظور جلوگیری از آزار و اذیت اینترنتی را به عمل بیاورند و والدین یا سرپرستان کودکانی که مورد آزار و اذیت اینترنتی قرار می گیرند، حق دارند به ارائه دهندگان خدمات اطلاع دهند تا لینک های مرتبط را حذف، مسدود یا قطع کنند.

قوانین بازنگری شده همچنین مهدکودک ها و مدارس را ملزم کرده تا هرگونه آزار و مزاحمت های جنسی کودکان را به مقامات سازمان آموزش و امنیت عمومی گزارش دهند.

/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول