ساز و کار فیلترینگ،‌ پابرجا می‌ماند

مجازیست-جلسه کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس برای بررسی طرح «حمایت از توسعه و رقابت‌پذیری پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات» با حضور دستگاه‌های دولتی و خصوصی مرتبط با این موضوع مانند پلیس فتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت اطلاعات و اتاق بازرگانی برگزار شد.

مصطفی طاهری، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات:

  • بخش فیلترینگ این طرح با موافقت مجتبی رضاخواه طراح آن حذف شد تا با قوانین این حوزه و قوانین جرائم رایانه‌ای موازی‌کاری نشود.
  • هم‌اکنون تنها این طرح به حمایت از پلتفرم‌های داخلی و توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دارد. البته به نظر من این طرح نواقص بسیاری دارد و باید پیش از مطرح شدن در صحن علنی مورد بازبینی قرار بگیرد تا به پختگی لازم برسد.
  • دستگاه‌های دولتی و خصوصی مرتبط با این موضوع مانند پلیس فتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت اطلاعات و اتاق بازرگانی در جلسه امروز کمیته فناوری مجلس برای بررسی طرح «حمایت از توسعه و رقابت‌پذیری پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات» حضور داشتند و در مورد کلیات طرح صحبت کردیم.
  •  در این جلسه همه از نظر خودشان ایرادها و محاسن این طرح را مورد بررسی قرار دادند
  • در جلسات بعدی کمیته نظرات دستگاه‌ها را جمع‌بندی و گزارشی در این مورد تهیه می‌کنیم تا در صحن علنی کمیسیون صنایع و معادن گزارش کلیات این طرح را قرائت کنیم. پس از تایید نمایندگان در کمیته به جزئیات این طرح هم می‌پردازیم.
  • افراد حاضر در جلسه اعتقاد داشتند که این طرح نظم و ساماندهی خوبی ندارد، برخی بندها و مواد با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که هم‌اکنون در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تداخل دارد و در بحث رگولاتوری هم دوستان ایرادهایی به این طرح وارد کردند.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول