چرا توسعه آموزش امنیت سایبری برای آینده‌ای امن‌تر مهم است؟

مجازیستتحول سریع دیجیتال، باعث شده‌ است که کاملاً به اینترنت، تجارت الکترونیکی و ارتباطات دیجیتال اعتماد کنیم تا همه کارها اعم از خرید، کار و یادگیری را از طریق آن انجام دهیم. این تهدیدات که همه ما با آن روبرو هستیم، اهمیت مهارت‌های امنیت سایبری در هر سطح از جامعه را مورد توجه قرار داده است.

ما نباید از عملکرد خود راضی باشیم و باید تلاش خود را برای ایمن ماندن در اینترنت و تقویت مهارت‌های امنیت سایبری در جامعه دو برابر کنیم. این امر نه تنها برای مدیریت چالش‌هایی که امروز با آن روبرو هستیم، بلکه برای اطمینان از افزایش موج بعدی تهدیدهای ناشناخته و پیچیده که فردا منتظر ما هستند، ضروری است.

توسعه آموزش امنیت سایبری در همه سطوح، تشویق بیشتر دانشجویان به پذیرفتن موضوعات STEM در سنین پایین، آموزش مصرف کنندگان و افراد مسن در مورد نحوه تشخیص و اجتناب از کلاهبرداری برای مدیریت چالشی که ما با آن روبرو هستیم، حیاتی هستند. فوریت و نیاز به ایجاد نیروی کار حرفه ای امنیت سایبری، برای یک دنیای سایبری امن و مطمئن از اهمیت بالاتری برخوردار است.

با توجه به وجود شکاف در مهارت‌های بیش از چهار میلیون نفر در سراسر جهان، پایگاه حرفه ای امنیت سایبری باید هم اکنون در سرتاسر جهان رشد چشمگیری داشته باشد تا همزمان با استقبال از نسل بعدی وارد شده در حرفه های امنیت سایبری، چالش پیش روی سازمان‌ها را برآورده سازد. این به معنی تمرکز قوی‌تر بر آموزش بزرگسالان، آموزش حرفه‌ای شغل و صدور گواهی‌نامه رسمی است.

در این لحظه مهم در تکامل تجارت دیجیتال و تغییر در عملکرد روزمره جامعه، صدور گواهینامه نقش اساسی در تأمین اعتماد و اطمینان به دانش و مهارت دارد. کارفرمایان، دولت و مجریان قانون نیاز به اطمینان دارند که متخصصان امنیت سایبری از مهارت، تخصص و تسلط موقعیتی لازم برای تأمین نیازهای فعلی و آینده برخوردار هستند.

تمرکز بر مهارت‌های دیجیتالی Cybersecurity  یادآور این نکته است که هزاران مساله در حال تکامل وجود دارد که افراد  باید در آن مهارت داشته باشند، از جمله محافظت از داده‌ها، حریم خصوصی و بهداشت سایبری.

با این حال، گواهینامه‌ها بیش از یک علامت موفقیت شناخته شده و قابل اعتماد هستند. آنها دروازه‌ای برای اطمینان از یادگیری و توسعه مداوم هستند. حفظ گواهینامه امنیت سایبری، همراه با عضویت حرفه‌ای، شواهدی بر این امر است که افراد حرفه‌ای دائماً در حال پیشرفت و توسعه مهارت‌های جدید برای افزودن ارزش به حرفه و مالکیت شغل خود هستند. این دانش و درک جدید می‌تواند در سراسر سازمان به اشتراک گذاشته شود تا بهترین اقدامات امنیتی را پشتیبانی کند.

در نهایت، باید به یاد داشته باشیم که مهارت‌های امنیتی سایبری، آموزش و بهترین روش فقط یک مسئله اروپایی نیست، و یک مسئله سیاسی نیز نیست. بلکه یک چالش جهانی است که بر گوشه و کنار جامعه تأثیر می‌گذارد. مراقبت از امنیت سایبری باید در DNA همه کارهایی که انجام می‌دهیم بافته شود و از همه چیزهایی که یاد می‌گیریم، شروع می‌شود.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا به نقل ازhelpnetsecurity/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول