عاقبت جعل و استفاده غیرمجاز از علائم تجاری

مجازیست-سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت:

  • در پی شکایت نماینده یکی از شرکت های تولیدی در کشور به پلیس مبنی براینکه شخصی ناشناس با سوءاستفاده از نام و جایگاه مدیرعامل این شرکت صفحه اینستاگرامی جعلی با مشخصات ایشان ایجاد نموده و به افراد و شرکتهای مختلف پیام هایی با محتوای شراکت و فروش کالا ارسال نموده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
  • مهندسین پلیس فتا تهران بزرگ در قدم اول با بررسی مستندات بدست آمده و تحقیقات گسترده سایبری، مجرم را در فضای مجازی شناسایی نمودند سپس با به دست آمدن سرنخ های اولیه و انجام استعلامات لازم هویت کامل متهم برای پلیس محرز شد.
  •  مجرم که یک نوجوان بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس احضار شد. وی با مشاهده ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و بیان داشت که با توجه به معروف بودن شرکت تولیدی برای تفریح و سرگرمی و به قصد کسب مال تصمیم به انجام این کار گرفتم و از این اقدام پشیمان هستم.
  • شهروندان توجه داشته باشند یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی جعل نام و شناسه صفحات مشهور و شرکت های معتبر با دنبال کنندگان بالا  با هدف کسب درآمد نامشروع و یا اقدامات غیراخلاقی می باشد که لازم است کاربران قبل از اطمینان کامل از جعلی نبودن شناسه ی افراد و موسسات در شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار نکنند.
  • بهتر است صاحبان اصلی شرکت های معتبر تولیدی تنظیمات امنیتی لازم را در خصوص جلوگیری از دسترسی غیرمجاز افراد دیگر انجام دهند و در صورت مشاهده صفحات جعلی ، سریعا مراتب را جهت بررسی بیشتر به پلیس فتا اطلاع رسانی نمایند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول