آمازون در ازای دریافت اطلاعات به مشتریان پول پرداخت می‌کند

مجازیستآمازون در این برنامه از کاربران می‌خواهد تا هر ماه، ۱۰ رسید از خرید‌هایی که خارج از این پلتفرم انجام می‌دهند را ارسال کنند. رسیدهای مربوط به فروشگاه‌هایی همچون «Amazon Books»، «Amazon Four Star»، «Amazon Go»، «» و «Whole Foods» که در مالکیت آمازون قرار دارند ارزشی نخواهند داشت.

شرکت کنندگان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل Amazon که به تازگی در iOS و اندروید عرضه شده، از رسید‌های مجاز خود عکس بگیرند یا آنها را برای آمازون ایمیل کنند و این شرکت در ازای آن ۱۰ دلار پاداش به حساب کاربری آنها در آمازون واریز خواهد کرد.

آمازون می‌گوید که کاربران با همکاری در تحقیقات این شرکت نیز می‌توانند علاوه بر این مبلغ پول بیشتری کسب کنند. آمازون در این برنامه، از داوطلبان در مورد برند‌ها و محصولاتی که برای آن‌ها جذاب است سوال می‌کند و از کاربران می‌خواهد تا احتمال خرید خود از این برند‌ها را مشخص کنند. برخی تحقیقات ممکن است از خریدار در مورد تبلیغات نظرخواهی کند.

این برنامه در حال حاضر تنها از طریق دعوت و انتخابی برای برخی کاربران قابل استفاده است. نکته قابل توجه آن که تنها کاربران آمریکایی می‌توانند در این برنامه شرکت داشته باشند. کاربرانی که به این برنامه دعوت می‌شوند باید اپلیکیشن جدید Amazon را دانلود کرده و وارد پنل خود شوند. کاربران دیگری که به استفاده از این اپلیکیشن علاقه‌مند هستند باید در یک صف انتظار منتظر نوبت بمانند.

آمازون می‌گوید هرگونه اطلاعات حساسی که کاربران به اشتباه یا در کنار اطلاعات دیگر در این برنامه برای آنها ارسال کنند را حذف خواهد کرد؛ اما اطلاعات شخصی کاربران در اختیار آمازون قرار خواهد داشت و این شرکت بر اساس سیاست حریم خصوصی خود از آن مراقبت خواهد کرد. کاربران می‌توانند درصورت تمایل رسید‌هایی که پیشتر آپلود کرده‌اند را نیز حذف کنند.

آمازون در وب‌سایت خود توضیح داده‌ که ممکن است این داده‌ها را برای بهبود محصولات منتخب در وب‌سایت خود و فروشگاه هول فود استفاده کند و همچنین می‌تواند از آنها برای بهبود خدمات این شرکت نیز استفاده کند.

به گفته آمازون این داده‌ها به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا درک بهتری از رابطه بین تبلیغات و خرید داشته باشند و آمازون می‌تواند با ساخت مدل‌هایی احتمال علاقه گروه‌های مشتریان به محصولاتی مشخص را تشخصی دهد. این شرکت همچنین می‌تواند این داده‌ها را به عنوان بازخورد محصولات فعلی به برند‌ها ارائه دهد.

این برنامه در حالی راه‌اندازی شده است که صحبت‌ها در مورد فعالیت ضدرقابتی آمازون با استفاده از داده‌های مشتریان در آمریکا و خارج از آن ادامه دارد. قانون‌گذاران آمریکایی از این شرکت انتقاد کرده‌اند که از داده‌های فروش دیگر شرکت‌ها برای توسعه برند‌های خصوصی خود استفاده می‌کند. جف بزوس، مدیرعامل آمازون در ماه جولای در مقابل کنگره آمریکا شهادت داد که این شرکت سیاستی دارد که از چنین اقدامی جلوگیری خواهد کرد؛ اما نمی‌تواند تایید کند که آیا این سیاست تا به حال نقض شده است یا خیر. آمازون همچنین ممکن است در اتحادیه اروپا نیز براساس قوانین ضدانحصار مورد محاکمه قرار گیرد.

با این همه، شرکت آمازون سرمایه‌گذاری خود در تجارت تبلیغات را افزایش داده است. در سه ماه اول امسال در آمد این شرکت از تبلیغات با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳/۹۱ میلیارد دلار رسیده است. سرعت رشد تبلیغات آمازون حتی در مقایسه با گوگل (۱۳درصد) و فیسبوک (۱۷ درصد) که عمدتا از راه تبلیغات کسب درآمد می‌کنند قابل توجه است درحالی که از لحاظ مقیاس با این شرکت‌ها قابل مقایسه نیست. گوگل در ۳ ماه گذشته ۲۸ میلیارد دلار و فیسبوک نیز ۱۷/۴ میلیارد دلار از تبلیغات درآمد داشته‌اند.

/پیوست به نقل از TechCrunch/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول