انتشار عکس های خصوص و باز هم هتک حیثیت در فضای مجازی

مجازیست-سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد:

  • خانمی با ارائه شکایتی به پلیس فتا عنوان کرد مدتی است شخصی که وی را می شناسم، تصاویری از بنده در بستر اجتماعی واتس اپ برای من ارسال می کند که مربوط به مدتی قبل بوده که در ارتباط با این شخص بوده ام و مرا تهدید می کند در صورتیکه خواسته های وی را قبول نکنم اقدام به انتشار وسیع آنها خواهد کرد.
  • پرونده در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و پس از بررسی ادله ارائه شده توسط شاکیه و مستندات جمع‌آوری گردیده, مشخص گردید که مزاحم اینترنتی همان فرد مورد ادعای شاکیه می باشد که پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.
  • متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه‌ کننده قصد فریب پلیس را داشت اما با هوشیاری کارآگاهان سایبری، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و انگیزه‌ خود را ادامه رابطه با شاکیه عنوان کرد.
  • کاربران به هیچ عنوان تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از اشتراک‌‌گذاری تصاویر خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی حتی برای افراد قابل اعتماد هم خودداری کنند و به منظور پیشگیری از بروز برخی جرایم سایبری مانند انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در این فضا از ذخیره این تصاویر بر روی سیستم‌های رایانه‌ای متصل به اینترنت و تلفن همراه خودداری کنند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول