متهمی که با استفاده از شماره مجازی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد

مجازیست-سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان:

  • در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه شخصی در کار خرید و فروش شماره‌های مجازی فعالیت و کلاهبرداری می‌کند، پرونده تشکیل شده و در دستور کار این کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
  • با تشکیل پرونده مقدماتی و آغاز بررسی‌های فنی، شیوه فعالیت مجرمانه وی مشخص شده و سپس محل فعالیت متهم کشف و در ادامه اقدامات تخصصی نیز هویت او شناسایی شد.
  • جهت جمع آوری مستندات از فعالیت متهم، با هماهنگی مقام قضایی، اکیپی از ماموران زبده به محل اختفای متهم مراجعه کردند و تجهیزات الکترونیکی که متهم از آنها برای کلاهبرداری استفاده می‌کرد جمع‌آوری شد و همراه با متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  • با شروع تحقیقات از متهم، وی با مشاهده ادله و مستندات کارشناسان پلیس فتا، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از یکی از سایت‌های خارجی شماره مجازی خرید کرده و با راه اندازی وب سایت و چند کانال‌ و ربات تلگرامی شروع به تبلیغ گسترده شماره‎‌های مجازی ایرانی و خارجی کردم.
  • استفاده از شماره‌های مجازی توسط شهروندان خطرات زیادی برای آنها به دنبال دارد که یکی از این خطرات دسترسی فروشنده شماره مجازی به پیام‌ها و محتواهای رد و بدل ‌شده در شبکه‌های اجتماعی که با آن شماره ثبت شده، است.
  • متهم در اعترافات خود به فروش بیش از ۱۰ هزار شماره مجازی اعتراف کرد که بیش از ۳ هزار عدد از این شماره‌ها، از شماره‌های مجازی ایرانی بوده و امکان مشابهت با شماره‌های واقعی شهروندان و سوءاستفاده از آنها وجود دارد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول