حذف اپ‌های محبوب کودکان از گوگل‌پلی

مجازیست-برخی اپلیکیشن‌هایی مخصوص کودکان که داده‌های آنها را جمع آوری می‌کنند و قوانین حریم خصوصی را نقض می‌کنند از گوگل پلی حذف شدند.

اجتناب از نقض حریم خصوصی برای همه توسعه دهندگان اپلیکیشن مخصوص کودکان شاید کار ساده‌ای نباشد. به نظر می‌رسد ظاهرا تنها تعداد محدودی از توسعه دهندگان به چنین موضوعی به صورت جدی توجه نشان می‌دهند.

براساس اعلام «شورای بین المللی پاسخگویی دیجیتال» موسوم به «IDAC»، برخی اپلیکیشن‌های گوگل خط مشی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را رعایت نمی‌کنند. گوگل پس از طرح این موضوع، تعدادی از اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان که حتی ۲۰ میلیون بار دانلود شده بودند را از گوگل پلی حذف کرد.

در بین اپلیکیشن‌های حذف شده نام برخی برنامه‌های محبوب از جمله «Princess Salon» ،«Number Coloring» و «Cats & Cosplay» دیده می‌شود.

در این اپلیکشن‌ها از «Appodeal» و «Umeng» استفاده شده است که کیت توسعه نرم افزار، اطلاعات ID اندروید و ID تبلیغاتی اندروید (AAID) را جمع آوری می‌کند.

اگر اپلیکیشنی داده‌های مربوط به AAID را در کنار سایر داده‌ها از جمله ID اندروید را جمع آوری کند، از قوانین حریم خصوصی گوگل عدول کرده است و با کمک این داده‌های می‌تواند کاربران را شناسایی کند. مشکل اصلی اپلیکیشن‌هایی که از گوگل پلی حذف شده، جمع آوری داده کاربران نوجوان بوده است.

«کوئین پالفری» ریاست IDAC در مورد حجم داده‌های جمع آوری شده احتمالی صحبتی مطرح نکرده است. درنظر داشته باشید که هیچ نقض شناخته شده‌ای برای نسخه iOS این اپلیکیشن‌ها مطرح نشده است.

گوگل اعلام کرد که وقتی برنامه‌ای خط مشی‌های مشخص شده را رعایت نکند، به سرعت در مورد تعیین وضعیت آن اپلیکیشن وارد اقدام می‌شود. گوگل تاکید کرد که کماکان روی یکپارچه سازی رویه‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و رسیدگی به چنین مواردی کار می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که برخی از موارد نقض حریم خصوصی، کاملا غیرعمدی اتفاق افتاده است. البته در بین توسعه دهندگان، اپلیکشن‌های دو توسعه دهنده «Creative Apps» و «Libii Tech» هنوز از گوگل پلی حذف نشده است.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول