گوگل به کمک دوچرخه‌سواران می‌آید

مجازیستدر جریان همه گیری بیماری کرونا، ظاهرا بسیاری به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی از دوچرخه استفاده می‌کنند. گوگل نیز برای تامین نیاز این کاربران، قابلیت‌های کاربردی مفیدی اعم از اطلاع از مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری و اطلاع از مکان‌های اجاره دوچرخه در شهرهای بزرگ به سرویس خود اضافه کرده است.

براساس بررسی‌های انجام شده توسط گوگل، میزان درخواست‌های کاربران در مورد ناوبری دوچرخه حدود ۶۹ درصد در شرایط پاندمی کرونا نسبت به قبل افزایش داشته است.
گوگل، از الگوریتم هوش مصنوعی، داده‌های انبوه از منابع متفاوت و داده‌های جمع آوری شده محلی کمک گرفته تا ویژگی‌های جدید را به سرویس خود اضافه کند. کاربران می‌توانند در برخی شهرهای بزرگ از گوگل مپس برای شناسایی مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری کمک بگیرند.
همچنین سرویس گوگل مپس خیابان‌ها و مناطقی که مناسب دوچرخه  سواری است را به کاربران نشان می‌دهد. در نتیجه از طریق این سرویس محبوب، دوچرخه سواران به راحتی می‌توانند از مسیرهای میان‌بر و مناسب دوچرخه سواری مطلع شوند.
علاوه بر این، در مناطقی که امکان اجاره دوچرخه وجود داشته باشد، گوگل مپس به صورت گام به گام مسیر را به دوچرخه سواران نشان می‌دهد. قابلیت ارائه شده، دقیقا مشابه ناوبری حمل و نقل عمومی است؛ با این تفاوت که همان امکانات در مورد مکان‌های اجاره دوچرخه به کاربران ارائه می‌شود.
گوگل مپس در برخی شهرها وارد همکاری نزدیکی با شرکت‌های ارائه دهنده اجاره دوچرخه شده است تا در این راستا بتواند خدمات جامع و کامل‌تری در اختیار کاربران قرار دهد.
درنتیجه افرادی که تمایل به اجاره دوچرخه دارند به راحتی می‌توانند علاوه بر اطلاع از مسیرهای مناسب دوچرخه سواری، از مکان‌هایی که می‌توانند در مسیر خود دوچرخه اجاره کنند نیز مطلع شده و از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره دوچرخه که با گوگل همکاری می‌کنند،‌ دوچرخه رزرو کنند.
حال باید ببینیم گوگل چه زمان این خدمات را در سایر کشورها و شهرهای بزرگ و کوچگ توسعه خواهد داد و استقبال کاربران از قابلیت‌های جدید به چه صورت خواهد بود.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول