آمادگی فیس‌بوک برای ناآرامی‌های بعد از انتخابات

مجازیستفیس بوک قوانین خود درباره کنترل بر محتوای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را سخت تر می کند.

این غول رسانه های اجتماعی اقداماتی را برای ناآرامی های احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تدارک دیده است. این ابزارها شامل کند کردن انتشار برخی از پست ها و تعدیل خبرهای کاربران است.

به گفته افراد مطلع در این زمینه، تیم های موسوم به FB 2.40٪ FB در فیسبوک برای امکان آرام سازی درگیری های مربوط به انتخابات در ایالات متحده با استفاده از ابزارهای داخلی طراحی شده برای کشورهای به اصطلاح «در معرض خطر» برنامه ریزی کرده اند.

منابع آگاه گفتند که اقدامات اضطراری شامل کاهش سرعت انتشار محتوای ویروسی و اقداماتی برای محدود کردن پست های ملتهب کننده اوضاع می شوند.

پیش از این نیز اینچنین اقداماتی در کشورهایی از جمله سریلانکا و میانمار استفاده شده و اینها بخشی از یک ابزار بزرگتر است که توسط فیس بوک برای آماده سازی برای انتخابات ایالات متحده ساخته شده است.

افرادی که با این برنامه ریزی آشنا هستند اظهار داشتند که مدیران فیس بوک گفته اند که آنها فقط در شرایط وخیم مانند خشونت مربوط به انتخابات از این ابزارها استفاده می کنند، اما این شرکت باید برای تمام احتمالات آماده باشد.

این اقدامات بالقوه شامل کاهش سرعت انتشار پست ها در هنگام شروع به همه گیر شدن و محدودسازی خبرها برای کانالیزه کردن و تغییر نوع محتوای کاربران در این زمینه است.

این شرکت همچنین می تواند آستانه شناسایی انواع محتوایی را که نرم افزار خود آن را خطرناک تشخیص می دهد، کاهش دهد.

با استفاده از این ابزارها می توان آنچه را که دهها میلیون آمریکایی هنگام ورود به پلتفرم می بینند، تغییر دهند و از این رو در معرض احساسات، تحریک به خشونت و اطلاعات غلط قرار گرفتن کاربران کاهش می یابد.

بسیاری اما می گویند که کاهش سرعت گسترش محتوای عمومی و مورد علاقه همگانی می تواند برخی از بحث های مثبت سیاسی را متوقف و سانسور کند و این چشم انداز باعث ناامنی بسیاری از کارکنان فیس بوک نیز خواهد شد.

/فارس به نقل از وال استریت ژورنال/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول