پیام‌های صوتی اینستاگرامی دست مجرم را رو کرد

مجازیست-سرهنگ محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتا استان قزوین:

  • در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت و توهین و افتراء در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
  • کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی متهمان شدند و طی هماهنگی با مراجع قضایی، متهمان را که زن و شوهر بودند به پلیس فتا احضار کردند و مورد بازجویی قرار دادند.
  • متهمان در ابتدا منکر انجام عمل مجرمانه  از سوی خود بودند که با مشاهده مستندات جمع آوری شده پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشودند و ضمن اعتراف به جرمشان، ابراز پشیمانی کردند .
  • مجرمان که دارای نسبت خویشاوندی با شاکی بودند، انگیزه خود از ایجاد مزاحمت و ارسال صداهای ضبط شده توهین‌آمیز به شاکی را، وجود اختلافات خانوادگی در گذشته و وجود سوءظن نسبت به شاکی عنوان کردند. در نهایت متهمان پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.
  • فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول