درآمد نجومی در اینستاگرام

مجازیستدکتر حجت اله عباسی یادداشتی با عنوان «درآمد نجومی در اینستاگرام» نگاشته است که در ادامه از نظر می گذرد:

شبکه اجتماعی اینستاگرام جایگاه خوبی در تبلیغات بازرگانی در ایران پیدا کرده است. پاره ای از برندهای مشهور حاضرند برای تبلیغ محصول و خدمات و جذب فالوئر، قید رسانه قدرتمند تلویزیون را زده و در این شبکه ها عرض اندام کنند.

این برندها به پیج هایی که فالوئر میلیونی دارند برای هر پست تبلیغی حاوی عکس، ویدئو و گرافیک متناسب با تعداد فالوئرها حتی تا بیش از پنجاه میلیون تومان نیز پرداخت می کنند.

هزینه تبلیغات حسب مورد بر اساس تعداد بازدید و دفعات نمایش ویدئوها، میزان ساعت تبلیغات، تعداد لایک ها و دیگر شیوه ها محاسبه می شود. در مواردی صاحبان کسب و کار برای انتشار آگهی های بازرگانی، هزینه های ۲۰۰ میلیون تومانی نیز پرداخت کرده اند!

محبوبیت پلتفرم اینستاگرام و تعداد کاربرانش بطور روزافزون در ایران رو به افزایش است و در حال حاضر حدود ۴۵ میلیون کاربر دارد. تبلیغات موبایلی کم کم عرصه بازیگری را برای رقبای سنتی خود تنگ می کند.

 اینفلوئنسرها یا افراد معروف و پیج های موضوعی تاثیرگذار، معمولا شانس زیادی برای کسب درآمد دارند. تبلیغات در عرصه های گوناگون مانند مد و سبک زندگی، هنر و سرگرمی، سلامتی و ورزش، تولیدات و خدمات صنایع دستی و خانگی به صورت تبلیغات بنری، ویدئویی و استوری انجام می شود.

یکی از شگردهای تبلیغی، استفاده از ربات های اینستاگرامی بوده و قادر به انجام فعالیت هایی مانند افزایش فالوئر، فالو و آنفالو کردن، لایک کردن، کامنت گذاشتن و فعالیت هایی از این قبیل هستند. در این بازار مکاره، پاره ای از شاخ های اینستاگرامی فالوئر های جعلی میلیونی دارند و با فریب صاحبان صنایع و خدمات، پول های بادآورده به جیب می زنند.

تشخیص تعداد فالوئرهای فیک پیج های اینستاگرامی چندان آسان نیست، با این حال می توان با ارزیابی نسبت تعداد لایک ها، کامنت ها و میزان تعاملات به تعداد فالوئرهای هر پیج به این تناقض ها دست یافت.

/کانال تلگرامی رسانه و مدیریت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول