شبکه ملی اطلاعات، افسارگسیختگی فضای مجازی را سامان می‌دهد

مجازیست-حدیث قاسمی، دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی لرستان:

  • حملات سایبری مهم‌ترین تهدید برای امنیت ملی هر کشور است، شبکه ملی اطلاعات با توسعه زیرساخت‌های امن و پایدار ضمن استقلال جهانی کشور را از خطرات و تهدیدات دور خواهد کرد و امنیت اطلاعات کاربران نیز محفوظ می‌ماند.
  • شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی افسار گسیخته حال حاضر را سرو سامان می‌دهد و در صورت محقق شدن این مهم خدمات الکترونیک در بستر امن با سرعت بالا و حداقل هزینه انجام می‌گیرد و به هیچ عنوان برخی تصورات و شبهه پراکنی برخی‌ها مبنی بر محدود شدن و قطع اینترنت جهانی صحت ندارد.
  • حفظ حریم خصوصی و مقابله مؤثر با نفوذ بیگانگان ضروریاست و فضایی که توسط بیگانه مدیریت می‌شود و زیرساخت‌ها دست دشمن باشد هر لحظه بیم آفرین است بر همین اساس باید توسعه شبکه ملی اطلاعات، بومی سازی خدمات و سرویس‌ها در اولویت کار مسئولان امر قرار گیرد.
  • علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تسریع راه‌اندازی شبکه ملی و اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور اما متأسفانه این مطالبه بحق تاکنون تنها ۲۵درصد آن محقق شده و این در حالیست که ۲۰ کشور دنیا شبکه ملی اطلاعات دارند.
  • با توجه به افشای اطلاعات خصوصی مردم از طریق سرورهای شبکه‌های پیام رسان خارجی همچون واتس اپ و تلگرام به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و عدم وابستگی به شبکه‌های خارجی، بومی سازی محتوا، سرویس‌ها و خدمات اینترنتی باید توسعه یابد تا ضمن بالارفتن امنیت خدمات اینترنتی اطلاعات شخصی کاربران در اختیار سرویس‌های بیگانه قرار نگیرد.
  • با توجه به حکمرانی رسانه‌ای و کنترل سرویس‌های بومی در انتخابات اخیر آمریکا، فقط هفت پلتفرم رسانه‌ای مجازند نتیجه انتخابات را اعلام کنند و به این صورت که هر نوع اعلام نتیجه‌ای قبل از اتمام رای گیری خلاف قوانین محسوب می‌شود تاجایی که پیام دونالد ترامپ نیز حذف شد.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول