نبرد حقوقی چین و امریکا بر سر وی‌چت

مجازیستشرکت تنسنت مالک برنامه وی‌چت به طرح دعوایی که کاربران وی‌چت علیه دولت امریکا تنظیم کرده اند خواهد پیوست تا اثبات کند اطلاعات تجاری در این اپلیکیشن محرمانه نگه داشته می شوند.

به گزارش بلومبرگ، این اولین بار است که یک شرکت چینی به طور علنی درگیر یک نبرد حقوقی با دولت امریکا می شود و موفق شده تلاش دولت ترامپ برای محدود کردن استفاده از این برنامه در امریکا را متوقف کند.

گفتنی است ترامپ ادعا کرده اپلیکیشن های چینی از جمله وی‌چت باعث نگرانی امنیتی هستند و اطلاعات کاربران خود را در اختیار مقامات چینی قرار می دهند و در حالی‌که قرار بود فرمان توقف به روز رسانی و یا دانلود نسخه جدید اپلیکیشن «وی‌چت» از شامگاه یک‌شنبه ۳۰ شهریور در آمریکا اجرایی شود، یک قاضی ایالت کالیفرنیا رای به توقف این فرمان داد.

 گروهی نیز با نام اتحاد کاربران امریکایی وی چت، در ماه سپتامبر یک قاضی امریکایی را متقاعد کردند که موقتاً دستور ترامپ برای مسدود کردن برنامه وی‌چت در امریکا را لغو کند.

در ادامه قضات امریکایی شواهدی را که نشان می‌دهد اطلاعات کاربران امریکایی در دسترس دولت چین قرار گرفته و امنیت ملی امریکا را به خطر انداخته و باعث دستور وزارت بازرگانی امریکا برای ممنوعیت اپلیکیشن وی‌چت شده، زیر سوال بردند.

/کد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول