نماوا تی‌وی با قابلیت پخش ۴K رونمایی شد

مجازیسترقابت پلتفرم‌های VOD به نقطه نفس‌گیری رسیده و حالا چند ماه پس از رونمایی فیلیمو باکس، شرکت نماوا از اندروید باکس خود تحت عنوان نماوا تی‌وی رونمایی کرده است. نکته مهم اینجاست که نماوا، یکی از اعضای گروه شاتل است و بر همین اساس، این شرکت اعلام کرده است که حجم اینترنت مصرفی نماوا برای مشترکین اینترنت شاتل رایگان خواهد بود و برای افرادی که از دیگر سرویس‌های اینترنتی استفاده می‌کنند به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

نماوا عقیده دارد که این محصول یکی از رقابتی‌ترین اندروید باکس‌های بازار ایران است و در بیانیه‌اش می‌نویسد: «این اندروید باکس وزنی حدود ۱۷۰گرم و ابعادی کوچک دارد و با قابلیت پخش تصویر با کیفیت ۴k و همچنین خروجی اپتیکال صدا، سینما را به خانه می‌آورد که این موضوع یکی از مزیت‌های رقابتی ویژه «نماوا تی‌وی» با نمونه‌های مشابه در بازار است.»
این شرکت همچنین در خصوص سخت افزار نماوا تی‌وی اعلام می‌کند که در طراحی این دستگاه از پردازنده‌ چهارهسته‌ای و ۶۴ بیتی Rockchip rk3328 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-450 و ۲ گیگابایت حافظه‌ RAM از نوع DDR4 و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی EMMC استفاده شده است. این دستگاه از‌ پورت‌های ورودی USB و Micro SD و همچنین پورت‌های خروجی HDMI و AV پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال به انواع تلویزیون را دارد.
به گفته نماوا، در جعبه این محصول، ریموت هوشمند وایرلس دارای میکروفون داخلی، دانگل وایرلس، آداپتور، کابل HDMI و کارت هدیه ویژه (یک سال اشتراک رایگان نماوا + یک سال اینترنت رایگان شاتل) به خریداران عرضه می‌شود. ریموت هوشمند امکان جستجوی صوتی از طریق کنترل بلوتوث، از راه دور و با سرعت بالا را فراهم کرده تا مخاطبان با هر گروه سنی بدون نیاز به تایپ، به ساده‌ترین و راحت‌ترین روش ممکن بتوانند محتوای مورد نیازشان را جستجو کنند.
نکته مهم اینجاست که علاوه بر نسخه اختصاصی پلتفرم نماوا، سرویس گوگل‌پلی و اپلیکیشن‌های کاربردی مخصوص تلویزیون هم در دسترس است. همچنین کاربران «نماوا تی‌وی» می‌توانند بسته به نیاز و علاقه خود اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر را هم روی آن نصب کنند و برنامه‌های اندروید باکس اختصاصی خودشان را آن‌طور که دوست دارند بچینند و از آن لذت ببرند.
فیلیمو و نماوا در سال‌های اخیر شانه به شانه‌ی هم پیش رفته‌اند اما ارائه‌ی اندروید باکس رقابت آن‌ها را وارد مرحله‌ی تازه‌ای کرده است. در حال حاضر فیلیمو باکس با قیمت ۹۹۰ هزار تومان و نماوا تی‌وی با قیمت ۸۹۰ هزار تومان (البته با تخفیف ۵۷۰ هزار تومانی) در دیجی‌کالا عرضه می‌شوند. اگرچه باید دید رقابت جدید و البته سخت‌افزاری بین دو پلتفرم VOD پرچمدار در کشور چگونه پیش خواهد رفت، اما خبر خوب دست کم برای کاربران اینجاست که رقابت این پلتفرم‌ها و تلاش آن‌ها برای روش‌های نوین ارائه محتوا نهایتا سطح کیفیت خدمات‌شان را افزایش می‌دهد.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول