دعوت تیک‌تاک از پارلمان انگلیس برای بررسی الگوریتم این اپلیکیشن

مجازیستپس از اینکه کمیته پارلمان انگلیس ارتباط و جاسوسی اپلیکیشن تیک‌تاک برای حزب کمونیست چین را زیر سوال برد و تیک‌تاک را متهم به سانسور محتوا کرد، این اپلیکیشن نمایندگان انگلیس را به دفاتر خود دعوت کرد تا الگوریتم‌اش را بررسی کنند.

به گزارش رویترز، الیزابت کانتر، مدیر روابط عمومی و سیاست‌های عمومی تیک‌تاک در انگلیس، از کمیته پارلمان دعوت کرد تا از “مرکز شفافیت” تیک‌تاک بازدید و نحوه تعدیل محتوا در این پلتفرم را بررسی کنند.

کانتر در واکنش به اظهارات کمیته گفت: ما محتوا را سانسور نمی کنیم… ما محتوای خود را براساس حساسیت‌های سیاسی یا وابستگی تعدیل نمی‌کنیم… تیک‌تاک هیچ تعهدی در اشتراک اطلاعات کاربران خود با دولت چین ندارد و اگر دولت چین این درخواست را مطرح کند، این شرکت از تحویل داده خودداری خواهد کرد.

به گفته وی، داده‌های کاربر تیک‌تاک در حال حاضر در سرورهای امریکا ذخیره می‌شود و یک نسخه پشتیبان در سنگاپور وجود دارد.

وی در واکنش به سانسور برخی محتوا در این پلتفرم اعلام کرد که این اپلیکیشن در آغاز فعالیت اجازه انتشار محتوایی را که باعث اختلاف و درگیری می‌شد، نداشت، بنابراین برخی محتوا که مجاز به منتشر شدن نبودند حذف شدند مثل بحران اویغور در سین کیانگ.

به گفته کانتر اکنون سیاست تیک‌تاک تغییر کرده و هیچ محتوایی به گونه‌ای که مطلوب چین باشد سانسور نمی‌شود بلکه دستورالعمل‌های تعدیل محتوا مورد توجه است.

با این حال، روزنامه گاردین در سپتامبر ۲۰۱۹ اسنادی را به دست آورد که نشان می‌داد تیک‌تاک چگونه فیلم‌های انتقادی از پکن را سانسور می‌کند.

/کد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول