آن‌ها همیشه شما را ردیابی می‌کنند

مجازیستاگر روزی به شما بگوییم که همیشه در حال ردیابی هستید، حتما احساس می‌کنید که در چه دنیای ناامنی زندگی می‌کنید. مایکل کالیچی، یکی از بزرگترین هکرهای دنیا که امروزه به آموزش امنیت در فضای سایبر می‌پردازد، معتقد است که فضای اینترنت، چیزی جز ناامنی برای شما ندارد.
bookauthority در جدیدترین اخبار خود، خبر انتشار کتاب درباره امنیت سایبری با عنوان اصلی «Cyber Privacy» داده است. در این خبر آمده:

«در حال ردیابی هستید. گوگل، فیس‌بوک و آمازون؛ نیازی نیست که دولت فدرال این را به شما بگوید. آن‌ها اطلاعات باورنکردنی در مورد رفتارهای آنلاین و واقعی شما را نگه می‌دارند. ما در دوره‌ای از تجمع داده‌های بی‌شماری که تاکنون وجود نداشته‌اند، زندگی می‌کنیم. در واقع اختلافات میان حریم خصوصی افراد، آسایش شخصی، امنیت ملی و امنیت سایبری برای مذاکره هرگز چالش‌برانگیزتر از امروز نبوده است. فناوری به سرعت در حال تکامل است، اما قوانین و سیاست‌ها به آرامی تغییر می‌کنند.»
کتاب «امنیت سایبر»، نوشته آپریل فالکون دوز به شما می‌گوید که چه کسانی اطلاعات شما را می‌دانند و چرا شما باید از اطلاعات خود مراقبت کنید.

«مهم نیست که در کجا زندگی می‌کنیم یا در چه گروه‌های جمعیتی قرار می‌گیریم، شخصی در حال جمع‌آوری اطلاعات ما است: برای نمایه کردن ما، هدف قرار دادن ما، ارزیابی ما. همچنین برای پیش‌بینی رفتار و تجزیه و تحلیل نگرش‌های ما. حتی برای تأثیرگذاری در رأی ما.»
«اکنون زمان آن فرا رسیده است که درباره تصورات حریم خصوصی تجدیدنظر کنیم و باعث محدود شدن قدرت کسانی شویم که دائماً در حال تماشا، گوش دادن و فهمیدن درباره ما هستند.»
کتاب «حریم خصوصی سایبر» راه‌حل‌های واقع‌گرایانه‌ای برای کنترل افراد بر اطلاعات مربوط به ما است که هر روز از سوی این افراد جمع آوری و دستکاری می‌شود.

/ایبنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول