همسایه متخلف،متهم فضای مجازی از آب در آمد

مجازیست-سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا یزد:

  • شاکی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت: فرد ناشناسی در تلگرام با استفاده از عکس‌های پروفایل من ضمن ساختن اکانت مشابه ، برای آشنایان من ایجاد مزاحمت کرده است.
  • شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد پس از پی‌گیری و تماس تعدادی از دوستان و آشنایان  با من، مشخص شد متهم برای وی با ارسال پیام و تصاویر نامناسب ایجاد مزاحمت نموده وباعث هتک حیثیت او در بین دوستان و اقوامش شده است.
  • پرونده در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان سایبری با بررسی جامع و تخصصی با سرعت عمل بالا مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و وی را با دستور مقام قضایی به پلیس فتا احضارکردند.
  • متهم که همسایه شاکی بود در ابتدا منکر بزه ارتکابی خود بود ولی پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال، به جرمش اعتراف کرد وگفت که با شاکی بر سر مسائل ساختمانی اختلاف داشتم که در نهایت مجبور پرداخت جریمه به شهرداری شدم و با این کار می‌خواستم از وی انتقام بگیرم.
  • با توجه به اینکه فضای مجازی همانند فضای واقعی قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد و برابر قانون، هرگونه مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، شهروندان عزیز با عدم سپردن اطلاعات شخصی و محرمانه خود مانند تصاویر شخصی، زمینه ایجاد مزاحمت، تهدید و غیره را برای خود بوجود نیاورند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول