پایان اتحاد نماوا و فیلیمو و آغاز دوران رقابت

مجازیستسال گذشته بود که با انتشار سریال «هیولا» دو پلتفرم بزرگ VOD در ایران تصمیم به همکاری مشترک گرفتند. با این‌که در ابتدا قرار بود «هیولا» فقط از نماوا پخش شود اما در نتیجه این تصمیم، «هیولا» از هر دو پلتفرم نماوا و فیلیمو پخش شد.

ضعف صدا‌وسیما در تولید محتوای جذاب از یک طرف و شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر کشور و تعطیلی سینماها از طرف دیگه، اقبال مخاطبان را به این دو پلتفرم بیشتر از قبل کرد. حالا میلیون‌ها کاربر در سراسر ایران ترجیح می‌دهند به جای خرید سی‌دی یا دانلود اینترنتی، با هزینه مقرون‌ به صرفه خرید اشتراک، عضو نماوا یا فیلیمو شوند و به صدها هزار محتوای موجود در این پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشند.

اما پیش از این به سختی می‌شد تفاوتی بین محتواهای این دو پلتفرم پیدا کرد و بیشتر فیلم‌ها و سریال‌هایی که در طول یک سال اخیر در نماوا و فیلیمو منتشر شده، محتوای مشترک بوده است. در این شرایط شاید برای مخاطب صرفا بحث ترافیک اینترنت مصرفی اهمیت پیدا می‌کرد اما با پررنگ شدن نقش این دو پلتفرم در زندگی مردم، فضایی رقابتی بین نماوا و فیلیمو ایجاد شد و نماوا تصمیم گرفت با انتشار محتواهای اختصاصی، قدم اول را بردارد.

خبر رسید برنامه ترکیبی «همرفیق» با اجرا و کارگردانی شهاب حسینی و نویسندگی سروش صحت فقط از نماوا پخش می‌شود. بعد از آن هم در فاصله‌ای کوتاه خبر انتشار سریال «قورباغه»، یکی از مهم‌ترین سریال‌های امسال شبکه خانگی به صورت اختصاصی از نماوا منتشر شد

فیلیمو در پاسخ از پخش اختصاصی سریال «خوب، بد، جلف» با بازی پژمان جمشیدی و سام درخشانی و برنامه «دیرین دیرین» به کارگردانی علی درخشی خبر داد و سعی کرد به این ترتیب مخاطبان را به سمت خود بکشاند. اما آیا فیلیمو می‌تواند با پخش محتواهای طنز با «هم‌رفیق» و «قورباغه» رقابت کند؟ بدون‌شک وجود ستاره‌هایی مثل نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، هومن سیدی و.. «قورباغه» را به یک کار متفاوت و پُرمخاطب تبدیل می‌کند و در مقابل محصولات کمدی همواره مخاطب خودشان را دارند و شاید همین قضاوت را سخت کند.

اما طبعا این اولین و آخرین رقابت بین دو پلتفرم نماوا و فیلیمو نیست و بازی تازه آغاز شده؛ خبرهای غیررسمی زیادی درباره تلاش این دو پلتفرم برای انتشار محتواهای اختصاصی همچنان به گوش می‌رسد. باید دید آیا همچنان نماوا می‌‌تواند «قورباغه»‌های دیگری را هم از آن خود کند و محصولات بعدی فیلیمو چقدر ارزش دارند؟ نتیجه هرچه که باشد اتحاد این دو پلتفرم دیگر به یک رقابت جدی تبدیل شده است.

/سینما دیلی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول