مسئولان نظام از وزیر ارتباطات «شبکه ملی اطلاعات» را مطالبه کنند

مجازیست-داود طاهری، دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی زنجان:

  •  رهبر معظم انقلاب بارها به بحث فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تأکید کرده‌ و فرموده‌اند که این عرصه از خارج از کشور مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی‌پناه رها کنیم، بر همین اساس لازم است که مسئولان از وزارت ارتباطات مطالبه جدی داشته باشند.
  • راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌معنای قطع ارتباط با اینترنت جهانی نیست و باید توجه داشت که با راه‌اندازی این شبکه گردش اطلاعات در داخل کشور می‌ماند و دشمنان نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
  • یکی از معایب تأخیر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این است که  سایت‌های فروش کالاهای قاچاق در کشور افزایش پیدا کرده است و جالب است هربار تلاشی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات انجام گرفته است، همان شبکه‌ها و سایت‌های معاند تبلیغات گسترده‌ای علیه این پروژه راه انداخته‌اند.
  • متأسفانه برخی از مسئولان نظام دغدغه شبکه ملی اطلاعات را ندارند و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بیش از ۸۰ درصد چالش‌های امروز در موضوع کرونا ناشی از ولنگاری مجازی است. در کشور ما نبود شبکه ملی اطلاعات و عدم مدیریت فضای مجازی در داخل، سبب شده است توان زیادی از مسئولان و رسانه‌ها به‌جای آگاهی‌بخشی، معطوف به پاسخگویی، تکذیب اخبار جعلی و مدیریت استرس و ترس ناشی از کروناهراسی فضای مجازی میان مردم شود.
  • دشمن امروزه اکثر نقشه‌های فرهنگی و سیاسی خود را از طریق فضای مجازی اجرا می‌کند، راه‌اندازی این شبکه از لحاظ امنیتی و اقتصادی  حائز اهمیت است چرا که به‌ازای هر بیتی که از کشور خارج می‌شود، هزینه خواهد شد.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول