بهره‌برداری تیک‌تاک از تغییر رئیس جمهور در آمریکا

مجازیست«دونالد ترامپ» چند ماه قبل با صدور فرمانی به تیک‌تاک دستور داد کسب و کارش را در آمریکا واگذار کند در غیر این صورت باید خود را برای تحریم آماده کند. دلیل رییس جمهور برای صدور این فرمان نگرانی در مورد همکاری این شرکت با پکن برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران آمریکایی بود.

بایت‌دنس برای فرار از تحریم با اوراکل و والمارت بر سر فروش ۲۰ درصد از سهامش در تیک‌تاک به توافق دست پیدا کرد که مورد تایید ترامپ هم قرار گرفت. حالا اما با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امیدهایی برای فرار از این واگذاری اجباری در دل چینی‌ها زنده شده و کمپانی مالک تیک‌تاک از دادگاهی در واشنگتن خواسته حکم ترامپ را فسخ کند چرا که بی پایه و اساس است.
درخواست جدید بایت‌دنس در قالب بخشی از شکایت تیک‌تاک علیه دولت ترامپ ارائه شده که قبلا به پیروزی موقتی برای جلوگیری از ممنوع شدن اپ در آمریکا منجر شده بود. سخنگوی تیک تاک در اینباره گفته که آنها سعی می‌کنند نگرانی‌های مقامات آمریکایی را در رابطه با مسائل امنیتی مرتفع کنند.
این شرکت مدعی شده درخواست آنها برای تمدید فرصت یک ماهه رسیدن به توافق با پاسخی از سوی مقامات همراه نشده و چاره‌ای جز ثبت درخواست جدید برای دفاع از حقوق ۱۵۰۰ کارمند خود نداشته‌اند.
خود کمپانی بایت‌دنس هم از گزند تحریم‌ها در امان نبوده و مرداد ماه امسال ترامپ با صدور فرمانی این شرکت و بخشی از کسب و کار  «تنتست» مالک اپلیکیشن پیام‌رسان وی‌چت را تحریم کرد. هدف از تحریم بایت‌دنس حفاظت از امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده در برابر گسترش اپ‌های تحت کنترل حکومت چین عنوان شده است. بر این اساس اپ‌های مذکور امکان راه‌اندازی کمپین‌های دروغ پراکنی را به چین می‌دهند و علاوه بر این به ابزاری برای جمع آوری داده‌های حساس کاربران نظیر اطلاعات مکانی، تاریخچه جستجو و وبگردی تبدیل شده‌اند.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول