مرثیه‌ای برای رؤیای فضاهای ذخیره‌سازی نامحدود رایگان

مجازیستاین می‌تواند یک خبر ساده قلمداد شود. به هر حال نمی‌شود که انتظار داشت، گوگل بی‌چشمداشت، عکس‌های حجیم و باکیفیت همه کاربران اینترنت را برایشان ذخیره کند و یک بک‌آپ مجانی به آنها هدیه بدهد.

اما از سوی دیگر، اینگونه اخبار در تضاد با رؤیاهایی هستند که یک دهه و نیم پیش داشتیم. آن زمان وقتی جی‌میل جادویی بیرون آمد و ما را از شر ایمیل‌های کسل‌کننده یاهو با ظرفیت مگابایتی نجات داد و یک دفعه صدها مگ ظرفیت رایگان به ما هدیه داد، با خودمان گفتیم که وارد عصر بدون محدودیت شده‌ایم. شرکت‌های بزرگ پشتیبان ما هستند، بلد هستند که چگونه هزینه‌های خودشان را درآورند و با اینگونه هدیه‌ها و برندسازی، یک تعامل دوطرفه با ما ایجاد می‌کنند، ما چیزهایی را رایگان تحویل می‌گیریم و در عوض متعهد به سرویس‌هایشان هم می‌شویم و احیانا با کلیک‌هایی روی تبلیغات، جبران هزینه می‌کنیم.

در این سال‌ها ده‌ها سرویس رایگان ذخیره‌سازی فایل را آزمایش کرده‌ام. سرویس‌هایی جادویی که می‌شد در آنها عکس و فایل و فیلم ذخیره کرد.

اما بعد مدتی این سرویس‌ها یا کلا از بین رفتند یا اینکه همه چیز را پولی کردند. دست‌آخر به این نتیجه رسیدم که تا در اینترنت پول ندهی، چیز نامحدود و مطمئنی نخواهی داشت.

گواه ناکامی‌ام در استفاده از سرویس‌های رایگان، عکس‌هایی در همین سایت هستند که پاک شده‌اند. من حتی پادکست‌ها را خیلی سال پیش ساخته بودم، به خاطر استفاده از یک سرویس رایگان پادکست، از دست داده‌ام.

اما جانشین‌های یا آلترناتیوهای گوگل فوتوز چه می‌توانند باشند؟

جانشین کردن گوگل فوتوز با یک چیز دیگر دشوار است. اما شما می‌توانید از سرویس پولی Google One استفاده کنید که به شما فضای ۱۰۰ گیگ را تنها با ۲۰ دلار در سال می‌دهد. با ۱۰۰ دلار در سال می‌شود فضای بسیار جالب دو ترابایتی هم داشت که خب، به کار هر کسی نمی‌آید.

در همین قسمت باید بنویسم که خواهی نخواهی، همه کسانی که به صورت حرفه‌ای از ایمیل استفاده می‌کنند، سرانجام مجبور می‌شوند که با گوگل وان ظرفیت بیشتری برای خودشان دست و پا کنند. چون ۱۵ گیگ روتین خیلی از کاربران یا کاملا پر شده یا در آستانه پر شدن است.

دراپ‌باکس با ۱۰ دلار در ماه به شما فضای ۲ ترابایتی می‌دهد.

آی‌کلاد را دوست داشتم، اما همین حالا هم ظرفیت آی‌کلاد من پر شده. برای داشتن فضای اضافه‌تر باید یک دلار در ماه به ازازی ۵۰ گیگ پرداخت کرد.

سرویس معتبر دیگر آمازون است که برای ۱۰۰ گیگ باید ۲ دلار در ماه یا ۲۰ دلار در سال پرداخت کرد.

آخرین انتخاب این است که سرور خانگی داشته باشید و از نرم‌افزارهایی مانند Piwigo، PhotoStructure، یا Lychee.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول