تشدید کپی‌رایت محتوا در اینستاگرام

مجازیستفیس بوک اعلام کرد که از این پس به ادمین پیج‌ها از سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا برای تصاویر و ویدیوهای خود در این شبکه و اینستاگرام درخواست حق مالکیت کنند. پیش‌بینی می‌شود به دنبال این تصمیم آمار حذف تصاویر و ویدیوها از این دو پلتفرم افزایش یابد.

فیس بوک حدوداً دو ماه قبل امکان درخواست مالکیت بر عکس‌ها را با حضور عده کمی از کاربران به شکل آزمایشی آغاز کرد و حالا می‌خواهد این سرویس را در اختیار همه ادمین‌ها قرار دهد. از این پس تولیدکنندگان محتوا و برندهای بیشتری می‌توانند به خاطر بازنشر ویدیوها یا عکس‌های خود در فیس بوک یا اینستاگرام نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنند.

فیس بوک حالا دسترسی به ابزار Rights Manager را برای ادمین پیج‌ها امکان پذیر کرده است. تولیدکنندگان محتوا به کمک این ابزار می‌توانند محتواهای خود را کپی رایت کرده و تصاویر، ویدیوها یا آهنگ‌های بازنشر شده خود در فیس بوک و اینستاگرام را ردیابی و آنها را حذف کنند

امکان پذیر شدن ردیابی تصاویر و ادعای مالکیت بر آن‌ها تغییر بزرگی برای فیس بوک محسوب می‌شود خصوصاً اینکه حالا کاربران بیشتری می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. پیش‌بینی می‌شود این قابلیت بیشترین تأثیر را بر اینستاگرام بگذارد چرا که بسیاری از پروفایل‌ها تصاویری که متعلق به آنها نیست را بدون اجازه بازنشر می‌کنند.

/دیجیاتو/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول