یوتیوب و توییتر رفع فیلتر نمی‌شوند

مجازیست-عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه:

  • نه تنها توییتر و یوتیوب رفع فیلتر نخواهند شد، بلکه در آستانه ورود به سال ۱۳۹۷، «اتفاق نظر بی‌نظیری» بین مسئولین برای «قطع تسلط و نفوذ دشمن» برفضای مجازی کشور ایجاد شده است.
  • علت فیلتر شدن توییتر و یوتیوب «عدم تبعیت آنها از قوانین» کشور و «جلوگیری از انتشار میلیون‌ها محتوای مجرمانه» و «سد کردن راه جاسوسی، نفوذ و تسلط بیگانگان» بر فضای مجازی کشور بوده است.
  • با تمیهداتی که به عمل آمده و در حال انجام است ان شاء‌الله بزودی زود شاهد تحولی عظیم در خصوص نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه و مهاجرت مردم ازشبکه‌های خارجی به شبکه‌های داخلی خواهیم بود. البته باید هشیار بود چرا که اندک اشخاصی که این اتفاق نظر مبارک منافع آنها را به خطر انداخته با مطرح کردن موضوع انحرافی رفع فیلتر توییتر می‌خواهند فضای مجازی کشور را از چاله نفوذ برخی از شبکه‌ها خارجی به چاه ویل توییتر و سایر شبکه‌های صهیونیستی هدایت نمایند.
  • قطعا مسئولین ذیربط و اعضای انقلابی و با بصیرت شورای عالی فضای مجازی از دخالت غیر قانونی در اموری که تکلیف آنها توسط مراجع قضایی تعیین شده است خودداری خواهند کرد و در این موقعیت حساس اجازه نخواهند داد بحث انحرافی رفع فیلتر توییتر و یوتیوب به عنوان دستور جلسات آن شورا مطرح شود.

مقامات جمهوری اسلامی بدنبال جذب مخاطبان به پیام‌رسان‌های داخلی همانند «سروش»، «بله»، «آی گپ» و «گپ» هستند. پیام‌رسان‌هایی که گفته می‌شود توسط شرکت‌های مرتبط با نهادهای امنیتی اداره می‌شوند.

ساعاتی پیش هم حمیده زرآبادی نماینده مجلس گفت که فیلترینگ دائم تلگرام نیز تصویب شده است که از سال جدید آغاز خواهد شد. گرچه روابط عمومی

مرکز ملی فضای مجازی این اظهارات را رد کرده و گفته است که این شورا مصوبه ای در مورد فیلترینگ تلگرام نداشته است.

اعتراضات دی ماه ۹۶ که در ده‌ها شهر کشور گسترش داشت و همچنین اعتراضات مداوم کارگری در ایران مسئولان جمهوری اسلامی را نگران اطلاع‌رسانی از طریق تلگرام کرده است.

سادگی استفاده از تلگرام و فیلتر نبودنش به طبقات گوناگون اجتماعی اجازه داده است که به سادگی به اطلاعات وسیعی خارج از نظارت مقامات جمهوری اسلامی دست داشته باشند و در اعتراضات سیاسی از این شبکه برای خبررسانی و بسیج مردم استفاده کنند.

/یورونیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول