فیس بوک جلوی پخش ادعاهای غلط ترامپ را نگرفت

مجازیستنتایج گزارش یک وب سایت خبری آمریکایی از ناکارآمدی برچسب های فیس بوک در محدودسازی پخش ادعاهای غلط ترامپ پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر می دهد.

اطلاعات داخلی «بازفید نیوز» نشان می دهد برچسب های فیس بوک بر روی پست های غلط و گمراه کننده دونالد ترامپ پیرامون انتخابات آمریکا تأثیر کمی در جلوگیری از پخش این ادعاها بر روی این شبکه اجتماعی داشته است.

پس از رأی گیری انتخابات آمریکا در روز سوم نوامبر ترامپ بدون ارائه شواهد و مدارک لازم ادعاهایی مبنی بر تقلب در انتخابات و تلاش برای دزدیدن آرای رأی دهندگان را در شبکه های اجتماعی مطرح کرد.

فیس بوک پیشتر در تلاش بود با قرار دادن برچسب هایی بر روی پست های مربوطه هشدار لازم را به مخاطبان داده و تأثیرات پخش این اطلاعات غلط را به حداقل برساند.

با این حال به نظر می رسد که تلاش های این شبکه اجتماعی برای جلوگیری از «وایرال» شدن چنین ادعاهای غلطی بی ثمر بوده است.

یکی از پژوهشگران داده های فیس بوک پیرامون اثربخشی این برچسب ها گفت: “ما شواهدی در دست داریم که بکارگیری این هشدارها بر روی پست های مربوطه اشتراک گذاری مجدد آنها را ۸ درصد کاهش داده است. اما این رقم چندان زیاد به نظر نمی رسد.”

با این حال این محقق داده مدعی شد که هدف از این برچسب ها ارائه اطلاعات دقیق و واقعی مربوط به آن پست بوده، نه جلوگیری از پخش محتوای غلط.

به گفته فیس بوک این برچسب ها در نظر داشتند تا کاربران را به سمت منابع اطلاعاتی موثق و معتبر در خصوص انتخابات هدایت کنند.

براساس این گزارش رسانه های اجتماعی تحت فشار گروه های حقوق مدنی، سیاستمداران و سلبریتی ها  بر شدت تلاش های خود برای مبارزه با نشر اطلاعات غلط از جمله توسط سیاستمداران عالی رتبه افزوده اند.

اقدامات اخیر علیه پست های ترامپ بازتابی از تشدید نظارت علیه پست هایی است که حاوی اعلام زودهنگام نتایج انتخابات یا اطلاعات گمراه کننده پیرامون آن بوده اند.

/عصر آی.سی.تی به نقل از CNET/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول