پیشنهاد روسیه جهت تدوین استانداردهای جدید برای کنترل اینترنت

مجازیستمعاون وزیر ارتباطات روسیه در اجلاس حکمرانی اینترنت (IGF) که با حضور نمایندگان نهادهای دیجیتال لهستان، استونی، سوئیس و شرکت‌های گوگل و مایکروسافت برگزار شد، به سازمان ملل پیشنهاد کرد ساختاری تعیین کند که مسئول تدوین و اجرای موازین حقوقی و استاندارهای جدید در حوزه کنترل اینترنت باشد. به اعتقاد ماکسیم پارشین، معاون وزیر ارتباطات روسیه، اتحادیه بین‌المللی مخابرات از صلاحیت‌های لازم در این حوزه برخوردار است.

پارشین، معاون وزیر ارتباطات روسیه:

  • ما تدوین یک پیمان بین‌المللی را که توزیع دقیق و شفاف نقش‌ها و مسئولیت‌های کشورها و شرکت‌های فناوری را در برداشته باشد، مهم می‌دانیم، پیمانی که رویکردهای یکپارچه برای تأمین امنیت، حقوق و آزادی‌ها، حفاظت از داده‌های شخصی، اقدامات مربوط به مبارزه با دروغ‌پراکنی‌هایی که عمدتاً از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شوند را نیز شامل می شود.
  • مجمع حکمرانی اینترنت یکی از رویدادهای بین‌المللی مهم برای بررسی مسائل مربوط به شبکه جهانی وب و فناوری‌های دیجیتال بوده و نمایندگان کشورهای مختلف و تأثیرگذار در آینده اینترنت در آن شرکت می‌کنند.
  • شرکت‌کنندگان این مجمع مسائل مربوط به امنیت سایبری، حفاظت از اطلاعات شخصی، دسترسی عمومی به اینترنت، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، بلاک چین و کلان داده را موردبررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهند.

نخستین دوره این رویداد سازمان ملل متحد در حوزه کنترل اینترنت در سال ۲۰۰۶ برگزارشد و در سال‌های گذشته سوئیس، فرانسه، هند و برزیل میزبان آن بودند. مجمع یادشده هرسال در کشور جدیدی برگزار می‌شود و در سال ۲۰۲۵ نیز روسیه میزبان آن خواهد بود. امسال پانزدهمین دوره این اجلاس از ۹ تا ۱۷ نوامبر به‌صورت رسمی و آنلاین توسط سازمان ملل برگزارشد.

/جهت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول