اپل و فیس بوک یکدیگر را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم کردند

مجازیستاین شرکت کوپرتینویی در این نامه اعلام کرده اطلاعات کاربران را به شرکت‌ها نمی‌فروشد، اما فیس بوک رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. این نامه واکنش سریع این شبکه اجتماعی را در پی داشت. فیس بوک گفته که اپل با این کار سعی دارد خود را از دیگر مسائل دور کند.

این شبکه اجتماعی ادعا کرده که اپل از موقعیتش در بازار برای استفاده از مجموعه داده‌های خود بهره می‌برد و استفاده رقبا از این اطلاعات را تقریبا غیرممکن کرده است. فیس بوک اعلام کرده اپل از این موضوع به عنوان یک پوشش برای سلطه خود در دنیای تبلیغات استفاده می‌کند.

پس از اینکه توسعه‌دهندگان و کسب و کارها از عدم آمادگی خود برای محدودیت‌های امنیتی جدید اپل خبر دادند، این کمپانی ارائه محدودیت‌های حریم خصوصی را تا سال آینده میلادی به تعویق انداخت. طبق گزارش‌ها، این اقدام اپل باعث کاهش چندین میلیارد دلاری درآمد شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات می‌شود.

فیس بوک اعلام کرده که نگرانی اپل برای حفظ حریم خصوصی، یک حواس پرتی عمدی از وقوع یک تحول در کوپرتینو است. به ادعای این شبکه اجتماعی، اپل بجای محصولات سخت افزاری نوآورانه، روی نرم افزارها و رسانه‌های داده محور تمرکز کرده است.

در حالی که این دو شرکت یکدیگر را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم می‌کنند، رگولاتورهای ضدانحصار ایالات متحده آمریکا اقدامات آن‌ها را زیرنظر دارند. مقامات در حال بررسی دقیق روش‌های کسب و کار این شرکت‌ها هستند.

با وجود تمام این بحث‌ها و اتهامات، اپل و فیس بوک هر دو بخشی از درآمد خود را از دست خواهند داد. فیسبوک با کاهش درآمد تبلیغات روی دستگاه‌های اپل مواجه می‌شود و شرکت کوپرتینویی نمی‌تواند اعتماد کاربران به سخت افزار و نرم افزار خود را افزایش دهد و در بازار با مشکل مواجه خواهد شد.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول