هزینه ثبت نام در بایا

مجازیستبایا واژه‌ای است که احتمالاً شما هم به تازگی به آن برخورد کرده‌اید. معنی لغوی بایا ، ضروری، واجب، لازم یا بایسته هست. بسیاری تصور میکنند که بایا فروشگاه اینترنتی است اما واقعاً بایا چیست و قرار است که چه کاری انجام دهد و چرا اینطور بر سر زبان‌ها افتاده است.

مارکت پلیس چیست؟

قبل از هر چیز باید کمی درباره‌ی مارکت پلیس صحبت کنیم. مفهوم مارکت پِلِیس چند سالی است که در ایران هم مانند بسیاری نقاط دیگر جهان، روی کار آمده است. در اصل مارکت پلیس بستری است تا تولیدکنندگان و تأمین کنندگان کالا یا خدمات، بتوانند محصول خود را در یک بازارچه‌ی بزرگ و در حضور رقبای متفاوت به فروش برسانند.

درواقع محصولات و خدمات، در دسترس مارکت پلیس نیست، پس نیازی به انبار هم ندارد. بلکه کار مارکت پلیس این است که با نمایش موجودی فروشندگان و ساده کردن فرآیند خرید، کار مشتری را ساده کند.

مارکت‌ پلیس‌ها خودشان به چند دسته تقسیم می‌شود، مارکت ‌پلیس عمودی که همه‌ی خدمات آن در یک دسته بندی خاص هستند؛ مارک پلیس افقی که محصولات متفاوتی را با تمرکز بر یک ویژگی خاص به فروش می‌رسانند (مثلا همه‌ی وسایل مورد نیاز برای نوزادان) و نهایتاً مارکت پلیس جهانی که انواع محصولات با ویژگی‌های متفاوت را به انواع مشتریان می‌فروشد.

بایا چیست؟

بسیاری به بایا فروشگاه اینترنتی لقب میدهند اما بایا در اصل شبکه‌ی هوشمند خرید و فروش کالا و همچنین خدمات در سراسر کشور است. درواقع بایا فروشگاه اینترنتی نیست بلکه این استارتاپ تصمیم دارد تا فضایی را در اختیار هر دو گروهِ تأمین کننده و مصرف کننده قرار دهد تا خرید و فروش محصولات و خدمات را بر این بستر انجام دهند. در اصل ایده‌ی Baya تبدیل شدن به یک مارکت پلیس جهانی است.

بایا بستر مناسبی را برای تأمین کنندگان فراهم می‌کند تا بتوانند بازار محلی خود را گسترش دهند و کالا و خدماتشان را به فروش برسانند. همچنین Baya امکان تجاری سازی ایده‌ها و صادرات کالا و خدمات به خارج از کشور را هم برای تأمین کنندگان فراهم می‌کند. تأمین کنندگانی که در مارکت پلیس بایا فعالیت دارند، می‌توانند خدمات و کالاهای خود را به صورت B2B به سایر شرکت‌های بفروشند. همچنین تجارت B2C، یعنی فروش کالا و خدمات به مشتریان نهایی هم برای آن‌ها ممکن است.

بنا به آنچه در وب سایت بایا ذکر شده است، سهم این وب سایت از فروش کالا، ۱ تا ۳ درصد و سهم آن از ارائه‌ی خدمات ۵ درصد خواهد بود و کلیه‌ی تسویه حساب‌ها به صورت روزانه خواهد بود.

این شبکه‌ هوشمند خرید و فروش کالا و خدمات در کشور برای مصرف کنندگان هم شرایطی را فراهم می‌کند تا همه‌ی محصولات مورد نیاز خود را از تمامی فروشگاه‌های موجود در این وب سایت، به صورت یکجا ببینند، قیمت‌ها را مقایسه کرده و خریدی راحت‌تر را تجربه کنند.

زمینه‌ی فعالیت Baya، شبکه‌ هوشمند خرید و فروش کالا و خدمات در کشور، بسیار گسترده است از جمله این زمینه‌ها در بخش کالا می‌توانیم به کالاهای IT، موبایل، تبلت و لوازم جانبی، لوازم خانگی، لوازم تحریر و اداری، کتاب و انتشارات، سوپرمارکت، کشاورزی و دامپروری، دکوراسیون و مبلمان و… اشاره کنیم. در زمینه‌ خدمات هم باید از خدمات پوشاک و منسوجات، مواد غذایی و نوشیدنی، کشاورزی و دام پروری، خدمات الکترونیکی، حمل و نقل، خدمات ساختمانی و… نام ببریم.

تاریخچه‌ی بایا

شرکت دانش پارسیان که در سال ۱۳۸۲ تأسیس شده است و در زمینه‌ی تولید نرم افزارهای مقیاس بزرگ فعالیت دارد، از سال ۱۳۹۵ شروع به مطالعه روی سرویس بایا کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق شد تا زیرساخت‌ها و سامانه‌های نرم افزاری مورد نیاز برای بایا را راه اندازی کند و بالاخره در پایان شهریور ماه ۱۳۹۹، بزرگ‌ترین کمپین تبلیغاتی کشور برای اطلاع رسانی در خصوص بایا به راه افتاد.

 

مراحل ثبت نام در بایا

برای ثبت نام در بایا به عنوان تامین کننده کافی است مراحل زیر را طی کنید:

۱- وارد وب سایت بایا با آدرس https://www.baya.ir/ شوید.

۲- روی قسمت ثبت نام تأمین کنندگان کلیک کنید تا صفحه‌ای مطابق زیر برای شما به نمایش در بیاید.

۳- با پر کردن اطلاعات و کلیک روی دکمه‌ی مرحله‌ی بعد، یک کد ۶ رقمی به گوشی شما پیامک خواهد شد، با وارد کردن این کد، صفحه‌ای مطابق زیر نمایش داده می‌شود که باید در آن همه‌ی اطلاعات خواسته شده درباره‌ی کسب و کار خود را وارد کنید.

۴- پس از ثبت تمامی اطلاعات خواسته شده در مرحله‌ی قبل، باید فرم شرایط، الزامات و تعهدات طرفین در بایا را خوانده و تأیید کنید.

۵- سپس هزینه‌ی ارزیابی و بررسی مدارک برای شما نمایش داده می‌شود. در کل هزینه‌ی این مرحله ۳۰۰ هزار تومان است که در حال حاضر و به دلیل شروع پروژه، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان از تأمین کنندگان گرفته می‌شود. البته این مبلغ برای خیریه‌ها و مراکز حمایتی، پس از تأیید شدن، بازگردانده خواهد شد.

/فیسیت/

۶ comments

  • مجید موسوی

    ابتدای کار که هنوز هیچی معلوم نیست هیچ آدم عاقلی ۱۵۰ هزار تومنشو دور نمیریزه. بایا با خودش چه فکری کرده؟

  • مهندسی الکترو فجر مشهد

    سلام. تصمیم داشتم خدمات رو از طریق بایا به همشهریان ارائه کنم. اما ظاهرا شرکت بایا نه تنها تصمیم به خدمات دهی که نداره بلکه خودش دنبال دریافت هزینه هستش. و این امکان رو از ما گرفت
    اگر هزینه ثبت نام لغو شد اعلام بفرمائید
    مهندسی الکترو فجر ۰۹۳۹۴۵۴۹۵۹۰

  • محمد

    پس این برنامه هدفش خدمات رسانی نیست هدفش پر کردن جیب خودشون هست چرا باید ابتدای کار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بحساب بریزیم من کارم الکترونیک هست تعمیرات برد انجام میدم ولی برنامه ای که آینده نامعلومی داره هیچ موقع این کار رو انجام نمیدم چون اینجا ایران هست…….

  • احسان

    متاسفانه پول گرفتن در همین ابتدای کار اصلا منطقی و حساب شده نیست شما هنوز کاری برای منع تولید کنده و ارئه دهنده خدمات انجام ندادی میخوایید پول بگیرید.
    کاملا اشتباه است

  • مهران

    تشریف ببرید دیجی کالا و روش برخورد با فروشنده رو ببینید فروشنده یک شریک تجاری برای پیشرفت کار شماست حتی شر کتهای خیلی بزرگ مانند امازون هم با فروشنده و شریک تجاریش لز اول چنین برخوردی نداره کسی که دو سال دنبال یک جواز کسب بوده دو باره به شما پول بده برای بررسی مدارکش که چی بشه ، از کجا معلوم که برای کار خیر صرف میشه ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول