آمریکا کماکان غول مخابراتی چین را تهدید امنیت ملی دانست

مجازیستاین تصمیم موجب می‌شود که زد تی ای نتواند با شرکت‌های آمریکایی هیچ گونه تبادل کاری و تجاری داشته باشد و امکان فعالیت در ایالات متحده را نیز از دست بدهد.
زد تی ای با ارسال دادخواستی برای کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا از آن خواسته بود تا در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و آن را تهدید امنیت ملی تلقی نکند. این کمیسیون اولین بار در ژوئن گذشته تصمیم خود را در این زمینه اعلام کرده بود و علاوه بر زد تی ای، هواوی را نیز تهدید امنیت ملی دانسته بود.
دولت ایالات متحده یک سوبسید ۸.۳ میلیارد دلاری را برای خرید تجهیزات مخابراتی ضروری توسط شرکت‌های آمریکایی در نظر گرفته که با این تصمیم زد تی ای و هواوی از بازار پردرآمد مذکور محروم می‌شوند. هدف از اختصاص این سوبسید ایجاد پوشش مخابراتی و اینترنتی پرسرعت و باکیفیت در نقاط دورافتاده روستایی آمریکا بوده است.
به نظر می‌رسد تداوم تنش‌های سیاسی و اقتصادی میان آمریکا و چین موجب شود تا مواضع خصمانه دولت ایالات متحده بر علیه شرکت‌های بزرگ چینی ادامه یابد. آجیت پای رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا این تصمیم را گامی مهم برای حفاظت از شبکه‌های ارتباطی آمریکا در برابر خطرات امنیتی دانسته است.
/مهر به نقل از الجزیره/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول