قوانین جدید دریافت تیک آبی توییتر از سال آینده

مجازیستاین خبر از سوی توییتر در حالی مطرح شد که در ماه ژوئن امسال، جین مانچون وانگ، از کارشناسان حوزه فناوری اعلام کرد که توییتر در حال طراحی و ایجاد یک سیستم تایید هویت جدید برای پلتفرم خود است. با این حال، در پستی که اخیرا توسط توییتر منتشر شده، این شرکت رسما این سیستم جدید را تایید و اعلامک رد که اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.
توییتر همچنین از کاربران خود تا نظرات خود را در خصوص پیشنویسی که برای این سیستم تایید هویت ارائه شده و در دسترس قرار گرفته، برای این شرکت ارسال کنند. با استناد به آنچه توییتر در وب‌سایت خود از این تغییرات جدید منتشر کرده، میتوان گفت که اکانت‌های دارای صلاحیت برای احراز هویت شامل اکانت‌های دولتی، شرکت‌ها، برندها، سازمان‌های غیرانتفاعی، رسانه‌های خبری، سرگرمی، ورزشی، فعالان و سازمان خواهند شد.
البته توییتر برای برخی اکانت‌ها نیز از عبارت «سایر افراد تاثیرگذار» استفاده کرده که برای این گروه نیز تیک آبی در صورت تایید هویت اختصاص خواهد یافت. توییتر در این خصوص عنوان کرد که اکانت‌های مختلف میبایست از شرایط خاصی برخوردار باشند تا بتوانند تایید هویت را دریافت کنند. پیشنویس این رویه جدید در تایید هویت، از طریق این لینک قابل مشاهده و دریافت است. توییتر قصد دار تا بعد از بررسی بازخوردهای کاربران، نسخه نهایی این دستورالعمل‌ها را در ۱۷ دسامبر منتشر کند.
توییتر همچنین اطلاعاتی را در خصوص شرایطی که در پی آن، نشان آبی از اکانت کاربران برداشته خواهد شد، منتشر کرد. به گفته این شرکت، اگر یک کاربر تاییدشده، نام و یا اطلاعات قسمت «بیوگرافی» خود را تغییر دهد تا افراد نتوانند هویت واقعی وی را تشخیص دهند، این نشان آبی از اکانت وی برداشته خواهد شد. همچنین، نقض مکرر قوانین و سیاست‌های توییتر نیز می‌تواند منجر به حذف تیک آبی شود.
توییتر در ادامه نوشت که اعطای نشان آبی، تنها راه برای هویت بخشدن و تایید اکانت‌ها در توییتر نیست و این شرکت قصد دارد تا روش‌های بیشتری را برای تایید هویت خود در پروفایلشان ارائه دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان ایجاد اکانتی متفاوت و یا استفاده از برچسب‌هایی خاص اشاره کرد.
توییتر اعلام کرد که در طی هفته‌های آتی، اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر خواهد کرد. همچنین این شرکت از کاربران خواسته تا نظرات خود را در خصوص این دستورالعمل‌های جدید در توییتر با هشتگ #VerificationFeedback منتشر کنند.
/آی تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول