تغییر الگوریتم News Feed فیس‌بوک برای مبارزه با اخبار جعلی

مجازیستفیس‌بوک بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای مبارزه با اطلاعات و اخبار غلط، الگوریتم News Feed خود را تغییر داده تا از ناشران برتر اخبار حمایت کند. با این هدف که محتوای قابل اعتماد و با کیفیت در پلتفرم خود منتشر کند.

این تغییر بخشی از برنامه break glass فیس‌بوک است که پس از انتخابات آمریکا و ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات و متهم کردن شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک به دست داشتن در این تقلب ایجاد شده است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، فیس‌بوک تصمیم دارد میزان اهمیتی که Feed News به امتیازات کیفیت اکوسیستم اخبار ( NEQ) می‌دهد، افزایش دهد تا اطمینان حاصل کند که اخبار معتبرتر و موثق‌تر در این پلتفرم منتشر می‌شوند.

نمره کیفیت اکوسیستم خبر یک رتبه‌بندی داخلی است که فیس‌بوک بر اساس معیارهای مربوط به کیفیت روزنامه‌نگاری خود به ناشران اخبار اختصاص می‌دهد.

به‌ این ‌ترتیب، کاربران فیس‌بوک اخبار بیشتری را از ناشران معتبر مانند نیویورک‌تایمز، سی‌ان‌ان و NPR دریافت و کمتر صفحات فراحزبی را ببینند که اخبار و اطلاعات کذب یا گمراه‌کننده منتشر می‌کنند.

برخی از کارمندان فیس‌بوک خواستار دائمی شدن این تغییر در الگوریتم فید اخبار هستند تا محتوای با کیفیت‌تر و موثق‌تری در فیس‌بوک منتشر شود.

گفتنی است فیس‌بوک یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد.

 در ابتدا نام‌نویسی در این وبگاه به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود. اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده ‌شد.

پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.

/گلونی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول