جریمه بی‌سابقه فیس‌بوک در کره جنوبی به‌خاطر فروش اطلاعات

مجازیستکمیسیون حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران در کره جنوبی اعلام کرده که شرکت آمریکایی فیس‌بوک اطلاعات حداقل ۳.۳ میلیون کاربر خود در کره جنوبی را بدون جلب رضایت آنها در اختیار افراد و شرکت‌های ثالث قرار داده است.

این تخلف طی بازه زمانی می ۲۰۱۲ تا ژوئن سال ۲۰۱۸ رخ داده است. تعداد کاربران فیس‌بوک در کره جنوبی به بیش از ۱۸ میلیون نفر می‌رسد.
کمیسیون مذکور یک شکایت جنایی را نیز بر علیه فیس‌بوک به علت نقض قوانین کره جنوبی در ارتباط با حفاظت از داده‌های خصوصی کاربران تقدیم دادگاه کرده است. از جمله اطلاعاتی که فیس‌بوک در اختیار اشخاص و گروه‌های ثالث گذاشته می‌توان به نام و نام خانوادگی، سوابق دانشگاهی، سوابق کاری، محل سکونت و روابط زناشویی اشاره کرد.
این مشکل به خصوص برای افرادی ایجاد شده که از نام کاربری و کلمه عبور خود در فیس‌بوک برای استفاده از برنامه‌های ثالث استفاده کرده‌اند. بخش عمده این اطلاعات در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار گرفته است.
پیش از این وجود یک آسیب پذیری امنیتی در نرم افزار پیام‌رسان فیس‌بوک باعث جاسوسی هکرها از آن شده بود. همچنین فیس‌بوک در سال ۲۰۱۹ به علت نقش حریم شخصی کاربران خود در آمریکا ۵ میلیارد دلار، در ایتالیا یک میلیون یورو و در ترکیه ۲۸۲ هزار دلار جریمه شده بود.
/فارس به نقل از زد دی نت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول