شناسایی ناشر اکاذیب در شبکه های اجتماعی

مجازیست-سرهنگ حسین صادقی، رئیس پلیس فتا استان سمنان:

  • تیم رصد و پایش پلیس فتا کانالی را در شبکه‌اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز به مسئولین دولتی و تشویش اذهان عمومی کرده بود که با توجه به اهمیت موضوع،  پرونده مقدماتی تشکیل و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکارافسران پلیس فتا قرار گرفت.
  • با بررسی کانال تلگرامی و مطالب منتشره در آن، مشخص شد متهم دارای صفحه اینستاگرام بوده است که از آن طریق مبادرت به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در شبکه های اجتماعی می کرده است.
  • کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی مستندات لازم را جمع‌آوری کردند و در نهایت این متهم سایبری شناسایی و دستگیر شد.
  • متهم در مواجه با مدارک و مستندات موجود، به جرم خود اعتراف کرد و در نهایت پرونده به دادسرا ارسال گردید.
  • برابر قانون مجازات اسلامی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر بسترهای فضای مجازی، جرم تلقی شده و اشخاص باید پاسخگوی اعمال خود در این زمینه باشند و برای مجرمان بنا به شدت جرم، مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می‌شود.
  • مجرمان اینترنتی با تصور اینکه جرائم آنها در شبکه‌های اجتماعی خارجی قابل پیگرد و شناسایی نیست، دست به جرائم مختلف زده و کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند، لذا این تصور کاملا اشتباه بوده و قطعا در دام قانون گرفتار می‌شوند.

/پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول