ارزرمز و کیف پول فیس‌بوک رونمایی می‌شود

مجازیستطبق گزارشی از فایننشال تایمز، شاید پول دیجیتالی Libra وابسته به فیسبوک در ماه ژانویه عرضه شود. خبر دیگر Libra Association، کنسرسیوم ایجاد شده توسط فیس بوک پیرامون رمزپول لیبرا باز سطح توقعات و جاه‌طلبی‌های خود را کاهش می‌دهد.

رمزپول لیبرا به عنوان یک پول دیجیتالی جدید که قرار بود پیش از این رونمایی و عرضه شود؛ اساسا یک ارز با پشتوانه پول واقعی در جهان نیست و بیشتر متکی بر چندین ارز دیجیتالی دیگر است. فیس بوک از ابتدا رمزارز لیبرا را به ارزهای فیات و اوراق بهادار گره زد که همین عامل باعث تاخیر در عرضه شده است.

بسیاری از بانک‌ها و نهادهای نظارتی بازار از ابتدا نگران این چشم‌انداز بودند. به همین دلیل، Libra Association سریعا تغییر مسیر داد و روی ترکیب چندین ارز با ثبات با هم کار کرد.

ارزهای با ثبات (Stablecoins) در برابر ارزش ارز فیات تغییرات زیادی ندارند. برای مثال، یک دلار در پشت یک ارز با ثبات همیشه یک دلار است. ارز لیبرا روی ارزهای پایه USD و EUR و GBP یا SGD توسعه داده خواهد شد.

کیف پول Libra

طبق گزارش فایننشال تایمز، کنسرسیوم Libra Association تصمیم گرفته است یک ارز مجازی با پشتوانه دلار راه‌اندازی کند. این سکه مجازی به طور مستقیم با ارزهای ثابتی مانند USDC و PAX و Tether رقابت خواهد کرد. البته، کنسرسیون لیبرا می‌خواهد ارزهای دیگری هم عرضه کند ولی فعلا به زمان دیگری موکول شدند.

احتمالا، فیس بوک به طور همزمان کیف پول Libra را هم راه‌اندازی می‌کند. در ابتدا، یک شرکت زیرمجموعه فیس بوک به نام Calibra برای پیگری ارز مجازی لیبرا راه‌اندازی شد ولی بعدا به Novi تغییر نام داد.

علاوه بر اینکه یک اپلیکیشن مستقل برای ارسال و دریافت توکن‌های لیبرا منتشر می‌شود؛ احتمالا شما می‌توانید حساب کاربری Novi خود را در برنامه‌های مسنجر و واتساپ نیز مدیریت کنید. فیس بوک انتظار دارد مردم از Novi برای خریدها، حواله‌های مالی و پرداخت‌های نظیر به نظیر خود استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست سایر اعضای کنسرسیوم لیبرا هم مانند فیسبوک قصد دارند خدمات اختصاصی خود براساس لیبرا را به طور همزمان راه‌اندازی کنند یا خیر!

در این کنسرسیوم شرکت‌های صاحب نامی مانند Farfetch و Lyft و اسپاتیفای و اوبر عضو هستند.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول