انتقام‌جویی خواستگار در اینستاگرام

مجازیست-سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای استان زنجان:

  • در پی مراجعه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر تهدید و مزاحمت از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، مدعی شد اخیرا فرد ناشناسی با ارسال پیام‌های تهدید و توهین‌آمیز موجباب سلب آسایش و آرامش وی را فراهم کرده است، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای زنجان قرار گرفت.
  • در تحقیقات صورت گرفته از شاکیه و بررسی‌های فنی و پلیسی متهم به هویت معلوم در حوزه جغرافیایی استان زنجان، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد، افزود: تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی متهم توقیف شده و به پلیس فتای استان انتقال داده شد.
  • با توجه به اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با شاکیه و مستندات موجود، به جرم خود اعتراف کرد، طبق گفته مجرم، به شاکیه علاقه‌مند بوده اما به دلیل جواب رد شاکیه در خواستگاری، به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز و ایجاد مزاحمت کرده است.
  • برابر قانون هرگونه توهین و تهدید افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و با فرد خاطی برخورد خواهد شد و کاربران فضای مجازی باید از ورود افراد به حریم خصوصی خود در فضای مجازی حتی افراد نزدیک به خود، خودداری کنند تا شاهد اینگونه موارد نباشیم.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول