۱۰ درصد دانشجویان به گوشی هوشمند دسترسی ندارند

مجازیست-الیاس منیری، معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:
  • صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به تمام دانشجویانی که به تجهیزات آموزشی نظیر گوشی و لپ تاب دسترسی ندارند وام کمک خرید این تجهیزات را می‌دهد، دانشجویانی که به عدم دریافت وام ضروری خرید لپ تاب یا تبلت انتقاد دارند آیا درخواستی را به دانشگاه یا صندوق ارسال کرده اند که وامی را دریافت نکرده باشند؟ در واقع یکی از مشکلاتی که ما امسال داریم این است که به دلیل اینکه دانشگاه ها امسال تعطیل است. بنابراین بسیاری از این دانشجویان به تسهیلات صندوق رفاه اطلاعی ندارند.
  • با توجه به اینکه ۹۵ درصد دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند بنابراین از اطلاعیه ها و بخشنامه های صندوق اطلاعی ندارند اما در حال حاضر چون دانشجو در محیط دانشگاه حضور ندارد در نتیجه از تسهیلات رفاهی نیز بی خبر شده اند. اگرچه برخی از دانشگاه ها ایمیل هایی را در این زمینه به دانشجویان ارسال کرده اند.
  • دانشجویان به پورتال های دانشجویی یا پورتال صندوق رفاه دانشجویان مراجعه و درخواست های خود را ثبت کنند. وقتی درخواستی از سوی آنها ثبت نمی شود. صندوق رفاه چگونه خواسته ای را پیگیری کند. انتقاد دانشجویان به عدم اختصاص تسهیلات خرید تجهیزات آموزشی نظیر گوشی یا لپ تاپ از وزارت علوم مثال فردی است که منتظر برنده شدن در یک قرعه کشی بانکی است اما در صورتیکه حسابی را در آن بانک باز نکرده است.
  • بنابراین خیلی عجیب است که دانشجویان از این روند دریافت تسهیلات اطلاعی نداشته باشند. البته ما این بی اطلاعی را از دانشجویان جدیدالورود می توانیم بپذیریم اما دانشجویان قدیم که از ما وام دریافت کرده اند چگونه نمی دانند که باید برای ثبت تقاضا به پورتال صندوق مراجعه کنند.
  • دانشجو اگر تا قبل از این شرایط گوشی اندروید نداشت ممکن بود اهمیتی نداشته باشد اما در حال حاضر داشتن این تجهیزات به دلیل مجازی شدن کلاس های آموزشی اهمیت دارد. بنابراین این نیز جزو ضرورت ها و موارد خاص دریافت وام قرار گرفته است و دانشجویانی که کم بضاعت باشند و توانمندی مالی ندارند می توانند کمک هزینه خرید گوشی، لپ تاپ یا تبلت دریافت کنند.
  • بیش از ۹۰ درصد دانشجویان به امکانات آموزش مجازی نظیر گوشی یا تبلت دسترسی دارند، نظرسنجی که در اواخر ترم گذشته انجام شد مشخص شد که تنها حدود ۱۰ درصد این دانشجویان به این امکانات دسترسی ندارند. ما در صندوق رفاه دانشجویان برای این درصد نیز تسهیلات کمک خرید گوشی یا تبلت فراهم کرده ایم و اگر دانشگاه این تشخیص را بدهد که دانشجو به این امکانات نیاز دارد ما اعتبار را به سرعت پرداخت خواهیم کرد و کمتر از ۵۰۰۰ تقاضا تا کنون برای دریافت این وام از سوی دانشجویان ارسال شده است و ما هم محدودیتی برای دریافت این وام نداریم و دانشجویان همه مقاطع تحصیلی اعم از ورودی های جدید و … می توانند وام را دریافت کنند.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول