نام پروژه ارز دیجیتال به Diem تغییر کرد

مجازیستاین پروژه در ابتدا به علت اینکه توسط فیس بوک معرفی شده بود، چندان مورد استقبال دولت‌ها و رگولاتورها قرار نگرفت چرا که به عنوان تهدیدی برای سیستم‌های مالی سنتی به حساب می‌آمد. این پروژه توسط یک سازمان مستقل به نام «انجمن لیبرا» مدیریت می‌شود که از امروز با نام «انجمن Diem» شناخته می‌شود. طبق گزارش‌ها ارز دیجیتال این انجمن با نام «Diem Dollar» از راه می‌رسد.

Diem یا همان لیبرا از زمان معرفی تا به امروز بسیار کوچکتر شده چرا که شرکای اصلی پس از مشکلات احتمالی از این پروژه کنار رفتند و دیگر از آن پشتیبانی نکردند. در جلسه دادرسی کمیته خدمات مالی کنگره در سال گذشته میلادی، زمانی که اعضا از مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ درباره اهداف این پروژه سوال می‌پرسیدند، نسبت به آن ابراز بی‌اعتمادی کردند.

حالا طبق شایعات، این پروژه بسیار محدودتر از گذشته راه‌اندازی خواهد شد. این ارز دیجیتال شاید به عنوان یک کوین با حمایت دلار معرفی شود و ژانویه ۲۰۲۱ شاهد عرضه اولیه آن باشیم. در ابتدا قرار بود لیبرا به عنوان یک کوین ارائه شود که برای ثبات به چندین ارز در جهان متصل شود که امکان معامله با آن در مناطق مختلف فراهم شود.

این موضوع در آینده تغییر کرد و تصمیم مبنی بر این شد که چندین کوین با پشتیبانی از ارزهای مختلف عرضه شود. این کوین‌ها به عنوان مکمل و نه جایگزین ارزهای کشورهای مختلف از راه می‌رسیدند.

مدیرعامل انجمن Diem به نام «استوارت لیوی» امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده:

  • «پروژه Diem یک پلتفرم ساده برای نوآوری فین‌تک را ارائه می‌دهد تا مصرف‌کنندگان و کسب و کارها بتوانند با آن معاملات فوری، کم هزینه و بسیار امن انجام دهند.»

فیس بوک در ابتدا اعلام کرده بود که از لیبرا می‌توان به صورت آنلاین و آفلاین مشابه با دلار استفاده کرد. این ارز دیجیتال می‌خواهد انتقال دیجیتالی پول را سریعتر و ساده‌تر کند. در ابتدا کیف پول دیجیتال مخصوص این ارز دیجیتال با نام «کالیبرا» معرفی شد که البته نام اپ آن به «Novi» تغییر کرده است.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول