آمریکا فعلا ضرب‌الأجل مسدودسازی تیک تاک را نادیده می‌گیرد

مجازیستمدتی پیش، دولت ایالات متحده‌ی آمریکا ضرب‌الأجلی برای بایت دنس، توسعه‌دهنده‌ی تیک تاک، تعیین کرد تا این شرکت واحد تجاری تیک تاک را در آمریکا بفروشد. دولت ایالات متحده گفت درصورت اتمام این ضرب‌الأجل، تیک تاک مسدود می‌شود. بااین‌حال براساس گزارش وب‌سایت بلومبرگ، دولت دونالد ترامپ ضرب‌الأجل را اجرایی نمی‌کند.

آخرین ضرب‌الأجل ایالات متحده که ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰ (۸ آذر ۱۳۹۹) تعیین شد، روز گذشته بود. انتظار نمی‌رود ایالات متحده این ضرب‌الأجل را تمدید کند و تاکنون نیز، این اتفاق رخ نداده است. بلومبرگ در گزارش اختصاصی خود می‌نویسد ضرب‌الأجل فعلی نادیده گرفته می‌شود و در همین حین، قرار است مذاکرات بین دولت ترامپ و تیک تاک ادامه پیدا کند.

برایان فانک، خبرنگار بخش فناوری خبرگزاری CNN، با انتشار توییتی تأیید کرد که ایالات متحده ضرب‌الأجل تعیین‌شده در هشتم آذر را به‌ مرحله‌ی عملیاتی نمی‌رساند. منابع برایان فانگ به او گفته‌اند نبود ضرب‌الأجل جدید نشان می‌دهد ایالات متحده به‌شدت مشتاق است مذاکرات با تیک تاک را بر سر خرید این شرکت نهایی کند.

دولت ترامپ به‌دفعات مدعی شده است که تیک تاک و بایت دنس تهدیدی برای امنیت ملی هستند و وزارت بازرگانی آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) فرمانی برای مسدودشدن امکان دانلود تیک تاک صادر کرد.

مدتی بعد، ترامپ گفت پیشنهاد اوراکل و والمارت را برای ایجاد هیئتی جدید در ایالات متحده با نام تیک تاک گلوبال (TikTok Global) پذیرفته است؛ البته فعلا به‌صورت اولیه. در‌حال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم که این هیئت چگونه قرار است نگرانی‌های آمریکا درباره‌ی مشکلات امنیتی تیک تاک را برطرف کند. ثبت‌شدن این توافق‌نامه به تأیید طرف چینی نیاز دارد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول