اعتراض فرانسوی ها به فعالیت آمازون در این کشور

مجازیستطی روزهای گذشته فعالان تغییرات و آب و هوایی در فرانسه نسبت به گسترش فعالیت‌های آمازون در این کشور اعتراض کردند. روز جمعه آنان به نشانه اعتراض جعبه‌های ارسال بسته‌های آمازون را جلوی ساختمان وزارت اقتصاد این کشور تلنبار کردند.

این درحالی است که آمازون با تأخیر، کمپین تخفیف خرید در جمعه سیاه در فرانسه را اجرا کرده است. این معترضان متعلق به ۳ گروه مختلف بودند و بنری روی نمای بیرونی ساختمان نصب کردند که روی آن شعار «تغییر مالک» و تصاویر جف بزوس (مدیر ارشد اجرایی آمازون) و امانوئل ماکرون (رئیس جمهور فرانسه) دیده می‌شد.
یکی از سخنگویان معترضان در این باره می‌گوید:
  • آمازون علاوه بر نابودی فرصت‌های شغلی در فرانسه به آب وهوا نیز خسارت می‌زند. این شرکت تاکنون چند انبار در فرانسه ساخته و تصمیم دارند سازه‌های بیشتری را نیز بسازد.
معترضان معتقدند این خرده فروشی آنلاین آمریکایی عامل اصلی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است، این فرایند به میزان قابل توجهی به تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن تنوع محیط زیست دامن می‌زند.
طی دوره همه گیری کووید ۱۹ درآمد آمازون به شدت افزایش یافت و توانایی آن برای حفظ فروش کالا طی قرنطینه باعث سرخوردگی مخالفان این شرکت شده که معتقدند این روند به کسب و کارهای کوچک صدمه می‌زند و فرهنگ مصرف گرایی را ترویج می‌کند.
/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول