اشتباه دختر، باعث انتشار تصاویر خصوصی شاکیه شد

مجازیست-سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان:

  • خانمی میانسال به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شد گوشی دخترش هک شده و تصاویر خصوصی فرزندش با شماره مجازی از طریق واتس آپ و اینستاگرام برای اقوام و آشنایان ارسال شده است،لذا موضوع برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
  • دختر شاکیه مدعی شد قصد ارسال تصاویر سلفی برای دوستانم در واتس آپ داشتم که به اشتباه تصاویر برای پسر عمه ام ارسال شد،در ادامه شخص مظنون به پلیس فتا احضار و مدعی شد که هیچ گونه تصاویری برای وی ارسال نشده است و مستنداتی در این رابطه نیست و مدتی است دختردایی اش  به یکی از دوستان وی پیام آشنایی می دهد و احتمال دارد عکس های سلفی برای آن شخص ارسال شده باشد.
  • در جریان ادامه رسیدگی به پرونده،شاکیه به پلیس فتا مراجعه و طی رضایت کتبی خواستار مختومه شدن پرونده شد،بر همین اساس پرونده مربوطه همراه با نتیجه تحقیقات برای تصمیم نهایی به دادسرا ارسال شد.
  • در بسیاری از پرونده های جرائم سایبری پیرامون انتشار تصاویر در فضای مجازی، فرزندان بنابه اشتباهات عاطفی و ساده لوحی شخصاً اقدام به انتشار عکس های خصوصی می کنند،لذا به علت ترس از والدین در اظهارات مدعی هک گوشی خود می شوند و همچنین متهمین برای ناشناس ماندن از شماره های مجازی استفاده می کنند.بنابراین آگاه سازی فرزندان و تربیت صحیح آنها بهترین راهکار برای پیشگیری از جرائم سایبری است.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول